Skip to main content

Vandaag hadden we voor een groot gedeelte van Den Haag een urenlange stroomstoring. Ik kon dus niet “gewoon”bellen noch mobiel (geen stroom voor de WIFI ?). Toen vroeg ik mij dus af hoe ik 112 zou moeten bellen mocht dat nodig zijn ?

Alvast dank voor de informatie.

Dick

 

Goeie vraag, als de mobiel opgeladen is dan kun je daar zelf verder niets aan doen, als de mast geen energie heeft dan houdt het op. Als er al accu’s inzitten dan is na een bepaalde tijd ook over.

Wifi heeft hier niets mee te maken.


Een ups in de meterkast:

Dat is een stekkerblok met accu dus. Dan blijft het modem online bij stroomstoring en bellen werkt dan ook nog gewoon. Hoe lang weet ik niet. Want hier valt de stroom nooit zo lang uit.


Zo ongeveer doe ik het ook maar dan de accu rechtstreeks op het modem, dat scheelt een heleboel omgevorm  van wissel naar gelijk en andersom :-/

Maar ja, dit is stekker klaar, ik snap.

Nu is de vraag of en hoe lang de apparatuur aan de andere kant vd lijn blijft werken.


@Infojunky Bij stroomuitval kan het inderdaad zo zijn dat het alarmnummer 112 niet gebeld kan worden. In dergelijke situaties hebben politie en brandweer protocollen om meteen massaal de straat op te gaan, zodat mensen hen kunnen aanschieten als er een noodsituatie is. Ook kan men dan terecht bij elk politiebureau en bij elke brandweerkazerne. Deze worden dan extra bemand. Dat is ook gisteren in Den Haag het geval geweest.

Piet. 


Reageer