Skip to main content

Wij zijn op vakantie geweest naar Kaapverdië en bij het zwembad heb ik internet gebruikt.

ik dacht dat ik binnen de WiFi zat maar dat bleek bij thuis komst dus niet zo te zijn geweest.

Ik blijkt 733 mb verbruikt te hebben en krijg hiervoor een rekening van 1900 euro.

Ik heb geen waarschuwing of blokkering gehad bij 60,50 euro.

 Ik vind dit onbegrijpelijk en ook het bedraag wat KPN rekent voor het gebruik van de data is buiten proportioneel.

Kpn geeft aan dat als je een bundel neemt van 1000mb je 20 euro betaald.                                                                 De 1900 euro die ik moet betalen staat toch niet in verhouding tot deze 20 euro.

Waarom heb ik geen waarschuwing of blokkade gehad en waarom is dit bedrag zo belachelijk hoog.

 

Dat is een onaangename verrassing @Datagebruik . Het eerste wat ik bedenk is dat je ooit bescherming datakosten hebt uitgezet.  Een moderater gaat hier met een paar dagen op reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of drie.


Hoi @Datagebruik, welkom hier. 

Dat is wel even schrikken na een mooie vakantie. Ik begrijp dat je dacht op de wifi te zitten, maar helaas niet het geval. Stond toevallig wifi assistentie (iOS) of slimme netwerkwissel (Android) aan? In dat geval lijkt het namelijk als je nog op de wifi zit, maar als de wifi te laag is schakelt jouw toestel over op mobiele data. Zo gebruik je mobiele data zonder het door te hebben. 

 

In ieder geval wil ik ook graag eens meekijken. Zou je jouw profiel van de juiste gegevens willen voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. Ga ik eens kijken wat ik hier in kan betekenen.  Want de huidige gegevens lijken verouderd. Of is het inmiddels een zakelijk nummer? Dan wil ik je aanraden om contact op te nemen met mijn collega's van KPN Zakelijk. 


Hoi Bart,

Dank voor je reactie.

Het betreft inderdaad een zakelijk nummer.

 Ik heb geprobeerd via de helpdesk verder te komen, maar dat is tot op heden niet gelukt.

 Ik krijg dan een aardige telefoniste aan de lijn die zegt niks te kunnen en mogen doen.

 Ik hoop dat jij mij verder kanhelpen of in contact kan brengen met iemand die me verder kan helpen.

Bij voorbaat dank,

 


Hallo @Datagebruik ,

Dan kunnen we je hier niet helpen. 

Bij KPN houden ze van helderheid en gemak. De zakelijke klanten hebben andere behoeftes en interesses dan de privé gebruikers. Daarom hebben ze voor ondernemend Nederland een eigen forum: Zakelijk KPN Forum. Hier kunnen ZZP-ers en MKB-ers hun ei kwijt. 


Zeker als u een zakelijk abonnement heeft kunt u enige coulance wel vergeten denk ik.

En juist omdat het een zakelijk abonnement betreft heeft u misschien ook geen waarschuwing gehad. Dat is misschien alleen bij particulier?


En juist omdat het een zakelijk abonnement betreft heeft u misschien ook geen waarschuwing gehad. Dat is misschien alleen bij particulier?

Ook bij een zakelijk abonnement is een melding dat de datatoaminglimiet van €60,50 benaderd wordt verplicht en daarnaast geldt dat Internet geblokkeerd moet worden als je niet op die melding reageert.

Er moet dan dus sprake zijn dat de abonnee gekozen heeft om langer te kunnen blijven Internetten. Een dergelijk verzoek om langer te kunnen blijven Internetten geldt altijd alleen voor de lopende factuurperiode.

Bron

KPN (zakelijk) zal dus moeten kunnen aantonen dat de abonnee in dezelfde factuurperiode gekozen heeft om te kunnen blijven Internetten. Als zij dat niet kan dan zullen die kosten gerestitueerd moeten worden.


Hoi Bart,

Dank voor je reactie.

Het betreft inderdaad een zakelijk nummer.

Vandaar dat ik de gegevens niet kan inzien. Ik kan enkel helpen bij abonnementen voor consumenten en klein zakelijk. Ik kan je hier niet verder bij helpen.

Ik wil je toch vragen om contact te zoeken met 0800-0403 of via het forum voor zakelijke klanten:
 

Daarom hebben ze voor ondernemend Nederland een eigen forum: Zakelijk KPN Forum. Hier kunnen ZZP-ers en MKB-ers hun ei kwijt. 

 


Ik kan enkel helpen bij abonnementen voor consumenten en klein zakelijk. Ik kan je hier niet verder bij helpen.

Dus het abonnement betreft geen klein zakelijk abonnement?