Skip to main content

Op 1 april kreeg ik mijn nieuwe tegoed voor mobiel internet en rond 12 uur in de middag had ik blijkbaar al 1000MB verbruikt zonder dat ik uberhaupt iets bijzonders had gedaan.

Ik kan nergens vinden waar ik dit na kan vragen dus daarom maar hier terecht gekomen.

Kunnen jullie mij aangeven hoe ik aan dit hoge verbruik kom??

Hallo @AnneMarie van Dinther ,

Grote kans dat er een grote software-update heeft gedraaid. Maar je kunt in het menu "Mobiel netwerk"van jouw telefoon terugzien waar het verbruik aan is opgegaan. 

 

Was je gewoon thuis en had je gedacht op WiFi te zitten? 

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

 


Helaas lijkt er iets anders aan de hand. De 1000MB lijkt echt gewoon 'verdwenen'. Bijgaand een screenshot van mijn verbruik volgens mijn telefoon. 

Dit komt overeen met hetgeen er in de Kpn app staan maar dan zonder de 1000MB.

 

Admin: 06-nummer verborgen in je screenshot. Deel privégegevens nooit openbaar op internet i.v.m. privacy


Hallo @AnneMarie van Dinther 

 

Je abonnementsperiode loopt volgens je plaatje niet vanaf de 1ste van de maand, anders zou je meer dan 16 dagen geldigheidsduur over moeten hebben.

 

Waarschijnlijk loopt jouw abonnementsperiode van de 20ste t/m 19de van de maand erop, dat kan je op je facturen terugvinden.
De meeste data zal je tussen 19 maart en 1 april verbruikt hebben.

Je kan via het radertje je verbruiksperiode (in je 1ste afbeelding) aanpassen naar de juiste tijdsperiode, dan zou het wel moeten kloppen.


Precies. Ook in je telefoon die periode dus even aanpassen van af de 20-ste 😉.

Bundels en factuur periodes lopen allang niet meer volgens de kalendermaand. 

Op blad 2 van de pdf van je facturen kun je zien wat jouw periode is. Vast dus steeds de 20-ste tot de 19-de van de maand daarop volgend.

🍷🍾voor GeSp 


Mijn bundel loopt vanaf 1 april, daar krijg ik bericht van. Vandaar dat er écht iets niet klopt. 

 


Heb je wellicht 1000MB gedeeld met een ander?, dat gaat namelijk direct van jouw tegoed af op de dag dat je nieuwe bundel ingaat.


De opmerking “Nog minimaal 16 dagen geldig” in de MijnKPN app doet me vermoeden dat er nog een bundel actief is (16 dagen). Ik zie dat je eerder data te kort kwam en ik denk dat je waarschijnlijk rond 20 maart een extra bundel van 1 GB hebt aangezet. Dat verstoort mogelijk het beeld. Wat zie je bij “Al mijn bundels bekijken”?


Ik heb het mysterie opgelost. Iedereen bedankt voor het mee denken

 


Wat was de oplossing? Was mijn vermoeden juist?

Was die 1000 MB het verbruik van een extra bundel die je had aangeschaft?


@AnneMarie van Dinther Wat is er gebeurt? 
Misschien voor andere ook leerzaam om het te zien? 


Het was de extra bundel van 1000 mb die nog te zien was voor 16 dagen.