Skip to main content

Ik heb zaterdag een nieuwe iPhone 13 mini met een abonnement besteld voor mijn schoonmoeder, nu moet ze 2euro betalen voordat het geleverd kan worden, dit stond nergens in de Mail dus ze zijn wat achterdochtig om dit te doen, is dit normaal?!


zojuist KPN gebeld, het zou om een phishing Mail gaan.

@Bzurrik ik heb nog niet eerder gehoord dat je 2 euro vooraf moet betalen. Ik vind een eerder topic waar ook 2 euro voor een Experiabox gevraagd werd. En toen klopte dit niet. Kijk goed wie de afzender is van de e-mail. Wellicht is de e-mail fishing. 
 

Bij het afleveren van de telefoon wordt er wel 0,01 euro gevraagd om te pinnen volgens mij. Zie dit topic


@Bzurrik, welkom hier. 

Ik kan ook bevestigen dat wij nooit om dat bedrag vragen. Tijdens de aanvraag wordt er wel gevraagd om € 0,01 te pinnen, dat is om je rekeningnummer te bevestigen. 


@Bzurrik, welkom hier. 

Ik kan ook bevestigen dat wij nooit om dat bedrag vragen. Tijdens de aanvraag wordt er wel gevraagd om € 0,01 te pinnen, dat is om je rekeningnummer te bevestigen. 

Dat is dus als nieuwe klant. Als je als bestaande klant verlengt hoeft dat niet en word je Apple toestel van 700 euro zo voor de deur neer gegooit.

Als je geluk hebt tenminste. Als je pech hebt krijg je een melding dat het pakketje bezorgt is terwijl er geen pakketje te vinden is.


Het lijkt me dat dit niet over je iPhone gaat:

https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/artikel/betaal-2-euro-verzendkosten-voor-je-pakketje-dat-is-foute-boel/