De mogelijkheid om bij KPN problemen op te lossen is storend lastig.
Het begon al toen ik een internet abonnement afsloot. De beloofde korting werd niet verrekend op de factuur. Eindeloos achteraan moeten bellen met een lastig te bereiken klantenservice om gewoon te krijgen wat je afgesproken hebt.
Nu heeft KPN me telefonisch een aanbod gedaan voor een mobiel abonnement. Ik moet akkoord geven op een e-mail met de contract samenvatting, maar 2 belangrijke punten staan niet in het contract vermeld:
- De beloofde maandelijkse korting op mijn Netflix abonnement staat nergens vermeld
- Er staat nergens in de contract samenvatting wanneer het contract ingaat. Telefonisch is mij toegezegd dat het pas ingaat nadat mijn huidige abonnement afloopt en dat ik geen dubbele kosten zal hebben. Maar in het contract en de mail staat niets over de ingangsdatum en in de mail staat wel: "U weet dat u uw huidige aanbieder misschien een afkoopsom moet betalen voor het opzeggen van uw contract vóór de einddatum.”
Gezien mijn eerdere ervaring ga ik nergens mee akkoord totdat alles wat toegezegd is zwart op wit staat. Maar vervolgens is het vrijwel onmogelijk om met de klantenservice in contact te komen. Als ik het nummer bel dat in de e-mail staat (088-775 10 20) wordt de verbinding direct verbroken zodra het KPN bandje zegt dat het gesprek kan worden opgenomen. Op de website is het vinden van contactmogelijkheden met de klantenservice bijzonder goed verstopt. Dit is een opvallend hinderlijk probleem bij KPN. De diensten zijn best OK, maar als er iets is kun je niemand bereiken. Ik heb hiervoor jaren bij ZIGGO gezeten, daar was dit 100x beter geregeld. Daar kon je gewoon iemand bereiken en dan was het ook direct opgelost.
@KPN: hoe kan ik contact met jullie krijgen om overeenstemming te krijgen over het voorgestelde contract? Ik snap niet dat je zo je diensten verkoopt. Ik ben nu al sterk geneigd om bij mijn huidige aanbieder te verlengen, aangezien jullie niet te bereiken zijn en onduidelijk zijn over de afspraken die we telefonisch hebben gemaakt. Ondanks het feit dat jullie dus best een goed aanbod hadden.