Skip to main content

De mogelijkheid om bij KPN problemen op te lossen is storend lastig.

Het begon al toen ik een internet abonnement afsloot. De beloofde korting werd niet verrekend op de  factuur. Eindeloos achteraan moeten bellen met een lastig te bereiken klantenservice om gewoon te krijgen wat je afgesproken hebt.

Nu heeft KPN me telefonisch een aanbod gedaan voor een mobiel abonnement. Ik moet akkoord geven op een e-mail met de contract samenvatting, maar 2 belangrijke punten staan niet in het contract  vermeld:

  1. De beloofde maandelijkse korting op mijn Netflix abonnement staat nergens vermeld
  2. Er staat nergens in de contract samenvatting wanneer het contract ingaat. Telefonisch is mij toegezegd dat het pas ingaat nadat mijn huidige abonnement afloopt en dat ik geen dubbele kosten zal hebben. Maar in het contract en de mail staat niets over de ingangsdatum en in de mail staat wel: "U weet dat u uw huidige aanbieder misschien een afkoopsom moet betalen voor het opzeggen van uw contract vóór de einddatum. 

Gezien mijn eerdere ervaring ga ik nergens mee akkoord totdat alles wat toegezegd is zwart op wit staat. Maar vervolgens is het vrijwel onmogelijk om met de klantenservice in contact te komen. Als ik het nummer bel dat in de e-mail staat (088-775 10 20) wordt de verbinding direct verbroken zodra het KPN bandje zegt dat het gesprek kan worden opgenomen. Op de website is het vinden van contactmogelijkheden met de klantenservice bijzonder goed verstopt. Dit is een opvallend hinderlijk probleem bij KPN. De diensten zijn best OK, maar als er iets is kun je niemand bereiken. Ik heb hiervoor jaren bij ZIGGO gezeten, daar was dit 100x beter geregeld. Daar kon je gewoon iemand bereiken en dan was het ook direct opgelost.

 

@KPN: hoe kan ik contact met jullie krijgen om overeenstemming te krijgen over het voorgestelde contract? Ik snap niet dat je zo je diensten verkoopt. Ik ben nu al sterk geneigd om bij mijn huidige aanbieder te verlengen, aangezien jullie niet te bereiken zijn en onduidelijk zijn over de afspraken die we telefonisch hebben gemaakt. Ondanks het feit dat jullie dus best een goed aanbod hadden.

@Niels123456 , het beste kun je bellen met het (gratis) nummer van de klantenservice: 0800-0402.


@Niels123456 , het beste kun je bellen met het (gratis) nummer van de klantenservice: 0800-0402.

 

Dankje voor de tip, ga ik meteen even proberen.

Het blijft toch raar dat je een e-mail krijgt waarin staat: voor vragen bel 088-775 10 20, en dat dit nummer vervolgens onbereikbaar is?


@Niels123456 , het beste kun je bellen met het (gratis) nummer van de klantenservice: 0800-0402.

 

Dankje voor de tip, ga ik meteen even proberen.

Het blijft toch raar dat je een e-mail krijgt waarin staat: voor vragen bel 088-775 10 20, en dat dit nummer vervolgens onbereikbaar is?

Daar ben ik het uiteraard met je eens. Maar ja, ook die nummer van de klantenservice kan wel eens lang gaan duren. Het is niet zo makkelijk (voldoende) personeel te krijgen op dit moment….


Dat andere nummer is van een externe partij die voor KPN probeert abonnementen te verkopen. Er staan hier op het forum talloze topics van klanten met slechte ervaringen met dat soort callcentra.

Ik sluit me daarom aan bij het advies van @Joris62 : Gewoon zelf met KPN bellen (en niet via wazige tussenpersonen die alleen maar aan jou willen verdienen.) 

  


Dat andere nummer is van een externe partij die voor KPN probeert abonnementen te verkopen. Er staan hier op het forum talloze topics van klanten met slechte ervaringen met dat soort callcentra.

Ik sluit me daarom aan bij het advies van @Joris62 : Gewoon zelf met KPN bellen (en niet via wazige tussenpersonen die alleen maar aan jou willen verdienen.) 

  

Nooit geweten dat dit weer een tussenpersoon is. Goed om te weten.


Interessant trouwens dat de titel van mijn post is veranderd. Ik wil weliswaar het probleem dat nu in de titel staat aankaarten, maar waarom ik dit bericht open is omdat de klantenservice bedroevend slecht bereikbaar is… De mankracht die gebruikt wordt om mijn titel aan te passen kunnen ze misschien beter steken in klantenservice...


Kan het zijn dat uw punten komen doordat u een contract heeft via een tussenpersoon? Op contracten van KPN staat namelijk altijd een begintijd + dat deze kan wijzigen naar aanleiding van de looptijd van uw oude contract. Ook staat er dat als u voldoet aan de voorwaarde u recht heeft op husselvoordelen. (Korting nrtflix)


Kan het zijn dat uw punten komen doordat u een contract heeft via een tussenpersoon? Op contracten van KPN staat namelijk altijd een begintijd + dat deze kan wijzigen naar aanleiding van de looptijd van uw oude contract. Ook staat er dat als u voldoet aan de voorwaarde u recht heeft op husselvoordelen. (Korting nrtflix)

Blijkbaar, de tussenpersoon heeft zich echter voorgedaan alsof het KPN was.


Heb, zoals Joris62 adviseerde het nummer 0800-0402 gebeld en daar vriendelijk en duidelijk geholpen om het beloofde abonnement te krijgen met schriftelijke bevestigingen. Ik ben pas echt gerust als het ook daadwerkelijk is geeffectueerd, maar het lijkt goed te gaan nu.

 

Blijkbaar was het eerdere telefoontje dat ik kreeg van een tussenpersoon die iets andere mogelijkheden/werkwijze hebben dan de medewerkers van KPN zelf. Ik vind het wel wat shady, vooral ook omdat de tussenpersoon zich gewoon voordoet als KNP. Maargoed het lijkt erop dat het nu opgehelderd is.


Update enkele maanden later:

Het abonnement is goed geactiveerd.

Zoals verwacht gaat het mis met de entertainment korting, kan ik ook weer achteraan.

 

Ik heb de helpdesk medewerker gevraagd of ik iets moest doen met mijn Netflix abonnement omdat ik dit al had voordat ik KPN had. Maar nee, dit zou allemaal automatisch gaan.

Maar dit gaat, natuurlijk, niet automatisch, want om de korting te kunnen toekennen moet de betaling/facturatie via KPN gaan. Grappig dat ik dit van tevoren al denk maar dat je door de helpdesk gewoon verkeerd wordt geïnformeerd


@Niels123456 het klopt dat je Netflix nog wel aan ons moet koppelen. Dit gaat niet vanzelf. Als je je profiel invult dan kan ik de medewerker hierop aanspreken voor je. 

Wanneer je dit gedaan hebt kan ik ook voor je achter de entertainment korting aan. Laat hier nog wel even weten wanneer je deze hebt ingevuld. 


Beste Bram, bedankt voor je bericht.

Ik heb het inmiddels, met behulp van een medewerker van Netflix voor elkaar gekregen.

Ik vind het niet vreemd dat ik het moet koppelen, maar wel dat uw collega mij op letterlijk vragen antwoord dat ik niets hoef te doen. 

Maargoed, het is weer opgelost, dus na deze horde ga ik gewoon van de diensten genieten zoals bedoeld.


@Niels123456 super dat het is opgelost! Als je toch je profiel wilt invullen hoor ik het hier graag. Ik wil graag kijken wat ik kan doen om de dienstverlening te verbeteren.