Skip to main content

In augustus heb ik bij 2 mobiele nummers een dubbele factuur gekregen. Ik mag dus in een maand 2x de volle mep betalen en dat keer twee nummers, maakt vier.

Nu zie ik dat ik vanaf september opeens vooruit moet gaan betalen in plaats van achteraf… Een maniertje voor KPN dus om even extra te innen… Dat hebben jullie goed bij Ziggo afgekeken want daar deden ze dit soort ‘smerige’ trucjes ook. Een reden om daar weg te gaan, maar die andere grote provider doet dus precies hetzelfde.

Waarom wordt ik hier van te voren niet over geinformeerd en is er nog een manier om dit terug te draaien? Van mij hoeft dit namelijk niet zo

Ja.. iemand van KPN nog een reactie?


Hoi @wiigamer 
De KPN reageert wel, maar door o.a. drukte duurt dat zo'n 5 dagen.
Overigens is dat vooruit betalen al heel wat jaren gaande, bij alle providers en dus ook bij KPN.
Verhuizen om die reden maakt je dus financieel niets uit.


Ik snap dat vooruit betalen al jaren gaande is… maar bij was dat blijkbaar nog niet. En even een mededeling vooraf had eigenlijk wat mij betreft wel netjes geweest.


Hallo @wiigamer, dat is wel vreemd. Al jaren is het zo bij KPN zo dat je abonnementen vooruit betaald. Verbruikskosten worden uiteraard achteraf pas in rekening gebracht.
Ik kijk graag voor je na, wat er in augustus bij jou is gebeurd dat je die maand dubbel hebt moeten betalen. 

Zou je jouw profiel in willen vullen? Zodat ik de abonnementen kan opzoeken. 


Oke dankje. Ik heb het ingevuld.


Als ik de specificaties bekijk zijn er inderdaad 2 facturen in de maand augustus. Dit komt doordat de abonnementen in juli 2023 verlengd zijn. Net nadat de facturen waren opgesteld. Hierdoor moest er met terugwerkende kracht gecorrigeerd worden. Dat is dan ook de reden voor de 2de factuur in augustus. Als je de specificaties bekijkt zie je ook dat voor beide abonnementen er 1 verrekening plaats heeft gevonden voor de periode vanaf 21 juli en 15 juli 2023. 

Eerder bestond de factuurperiode uit een gehele kalendermaand, dus van 1 t/m het einde van de maand. Nadat de verlengingen zijn gedaan lopen de facturen nu net iets anders. Zie ook de specificaties om de factuurperiodes te zien. 


Oke... bedankt voor de heldere reactie