Skip to main content

Goedendag, 
Ik heb via MijnKPN in de afgelopen weken twee maal een nieuwe simkaart aangevraagd maar er wordt niets bezorgd en ik krijg nergens een reactie of bevestiging te zien. Mijn huidige simkaart is te groot/ te oud voor mijn nieuwe telefoon. Kunt u mij helpen alstublieft?

Hi @2Gbeller, niet fijn dat je de nieuwe simkaart nog niet binnen hebt, ondanks dat je deze al twee keer aangevraagd hebt.  

Ik kijk graag even met je mee. Zet je je gegevens in je forumprofiel en geef je me een seintje zo gauw je dit hebt gedaan?


Hallo Alexandra, fijn dat je meekijkt.

Ik heb mijn gegevens aangepast. Hopelijk kun je het mysterie voor me oplossen!


Hi @2Gbeller, geen probleem! En dankjewel, ik heb ze erbij gepakt.

Ik vermoed dat het aanvragen van de nieuwe simkaart op de een of andere manier niet goed gegaan is, ik zie de aanvraag niet staan. Dan hebben we wel meteen de oorzaak gevonden van waarom je nog niets ontvangen hebt. Daarom heb ik een nieuwe simkaart voor je aangevraagd, en even gecontroleerd dat ik 'm deze keer zie staan. Je ontvangt de nieuwe sim zo snel mogelijk thuis via de post! Je hoeft 'm alleen even zelf te activeren zo gauw je 'm hebt. 

Laat je weten of alles is gelukt?


Hoi Alexandra,

Dankjewel voor de hulp! Zodra ik hem ontvangen en geactiveerd heb laat ik het nog even weten.

Ik weet niet of dit probleem zich vaker voordoet bij andere klanten;

Als ik dus op deze pagina ben:

Simkaart vervangen of extra simkaart aanvragen | KPN

en vervolgens het knopje 3-in-1 simkaart aanvragen aanklik, schiet mijn scherm gelijk terug naar MijnKPN / overzicht.

Ik heb het zojuist nog eens gedaan en het gebeurt nog steeds. Daar zit dus ergens een foutje in het systeem denk ik. Zoiets kan toch niet aan mij liggen…?

Het enige wat ik kan bedenken: Ik heb geen smartphone en gebruik dus alleen 2G, dat is natuurlijk een uitzondering tegenwoordig. Wellicht dat het systeem mij daardoor niet herkent. Meer suggesties kan ik niet geven ;) 

 

Groetjes van een oud KPN collega


@2Gbeller Oh wat leuk dat je een oud-collega bent :blush:  Dankjewel voor alle info, dat neem ik mee. Mocht het meer gebeuren, dan is dat handig om te weten. En helemaal goed, ik hoor wel of alles is gelukt! Mocht ik je voor die tijd niet spreken, hele fijne feestdagen toegewenst.


Hi @2Gbeller, ik hoop dat je fijne dagen gehad hebt, en dat alles gelukt is met de nieuwe simkaart. Zo niet of als je vragen hebt, dan weet je me hier te vinden!


Hallo Alexandra,

Ik heb gisteren mijn contacten van de oude (grote) simkaart naar mijn oude telefoon gekopieerd en vervolgens weer van die oude telefoon naar de nieuwe simkaart. Dat bleek makkelijker dan ik dacht. Daarna heb ik de nieuwe simkaart van macroformaat naar microformaat aangepast voor de nieuwe telefoon. Vervolgens heb ik de nieuwe simkaart geactiveerd op de nieuwe telefoon en… het werkt perfect.


Op de KPN website lees ik een advies waarin het andersom staat;

Contacten van de telefoon kopiëren naar de oude simkaart en vervolgens van de oude simkaart kopiëren naar de nieuwe telefoon. Maar dat kan niet want zo'n grote oude simkaart past niet in een nieuwe telefoon.


Ik weet dat er meer mensen zijn die problemen hebben met contacten overzetten dus wellicht is het een idee om beide mogelijkheden aan te geven op de KPN site?

 

Ik las nog deze andere adviezen maar die zijn dus écht overbodig:

  1. De oude simkaart op maat knippen, dat leek mij een beetje link. 
  2. Laten kopiëren bij een KPN winkel. De dichtstbijzijnde zit in het centrum van een andere stad en daar weiger ik naartoe te gaan…
  3. Alle namen en telefoonnummers op papier noteren en vervolgens handmatig invoeren op de nieuwe telefoon maar dat kost érg veel tijd en een foutje is dan zo gemaakt.


Heel blij dat het gelukt is, nogmaals hartelijk dank! 
 


Hi @2Gbeller, wat fijn om te lezen dat 't is gelukt! Graag gedaan. En tips zijn altijd welkom, dankjewel dat je de moeite neemt om ze aan ons door te geven :)