Skip to main content
Beantwoord

20 GB gaat binnen 6 minuten op: hoe kan dat?

• July 16, 2026
  • 3 reacties
  • 81 keer bekeken

Nou Ik had dus 20 GB en nu heb ik opeens niks. Ik heb binnen 6 minuten zogenaamd de rest van me GB opgemaakt. Ik had nog 16 GB over gisteren toen ik in m’n KPN app keek. Ik is ook vaker gebeurd en weet niet waarom. Mijn moeder heeft haar wifi altijd aan en bij haar gebeurt er niks. Ik heb die van mij soms aan en dan heb ik dit. Ik bel soms als ik van werk ga maar dat kan het niet zijn want dat doe ik vaker. Enige ding wat ik gisteren nog heb gedaan is even snel me DHL app downloaden maar dat kan niet dat het door dat komt?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Tamara_1008 en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt. 🙂

Je kan in Android nagaan wat je dataverbruik is en welke apps dat doen: In “Gegevensverbruik” (lang tikken op de twee pijlen van Mobiele gegevens) kan je doortikken naar “Gebruik mobiele gegevens”. Daar zie je wat grafiekjes, maar als je naar beneden scrollt, kan je ook zien welke apps data verbruiken en hoeveel.

Dit is een erg goede tip. In de meeste gevallen kun je daar precies zien wat zoveel data verbruikt heeft. Is het gelukt om te achterhalen waar dit door kwam?

Voor de handigheid stuur ik ook onze pagina over inzage in je dataverbruik mee. Daar staat ook hoe je MB verbruik in kunt zien bij iPhones bijvoorbeeld. 😄

3 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 16, 2026

Hallo ​@Tamara_1008 16GB in een dag weg is erg veel! Je kan in Android nagaan wat je dataverbruik is en welke apps dat doen: In “Gegevensverbruik” (lang tikken op de twee pijlen van Mobiele gegevens) kan je doortikken naar “Gebruik mobiele gegevens”. Daar zie je wat grafiekjes, maar als je naar beneden scrollt, kan je ook zien welke apps data verbruiken en hoeveel.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 18, 2026

Hi ​@Tamara_1008 en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt. 🙂

Je kan in Android nagaan wat je dataverbruik is en welke apps dat doen: In “Gegevensverbruik” (lang tikken op de twee pijlen van Mobiele gegevens) kan je doortikken naar “Gebruik mobiele gegevens”. Daar zie je wat grafiekjes, maar als je naar beneden scrollt, kan je ook zien welke apps data verbruiken en hoeveel.

Dit is een erg goede tip. In de meeste gevallen kun je daar precies zien wat zoveel data verbruikt heeft. Is het gelukt om te achterhalen waar dit door kwam?

Voor de handigheid stuur ik ook onze pagina over inzage in je dataverbruik mee. Daar staat ook hoe je MB verbruik in kunt zien bij iPhones bijvoorbeeld. 😄

• July 18, 2026

Met wat video's kijken gaat het snel maar in 6 minuten????

Ps ​@Tamara_1008 hoe bel je is dat normaal bellen of videobellen via WhatsApp?