Skip to main content

Gister morgen kwam ik er achter, na een mail van kpn dat er op de rekening van mijn zoon voor ruim 240 euro aan aankopen zijn gedaan in zeer korte tijd.

Na gebeld te hebben bleek dat robox te zijn. 

Nu blijkt zijn account te zijn gehakt, en al die aankopen via kpn pay, die ik zelf notabene al geblokkeerd had voordien gedaan te zijn. Kpn pay wederom geblokkeerd, maar het kwaad is al geschiet. Ben gister de hele dag met google bezig geweest, een bedrag van 5 euro is gecrediteerd, maar de rest voldoet niet aan de google regels of dat soort onzin. Ik krijg het nergens voor elkaar. 

Hoe kunnen we dit verder oplossen. 

Via google geen verdere hulp.

Account gegevens allemaal gewijzigd in de tussentijd, en via play alle betaalopties wederom uitgezet. (Heb notabene een family control hierop zitten)

Al snap ik zelf niet hoe kpn pay in godsnaam ineens weer open staat.

En het liefst zie ik kpn pay ook uit het systeem gehaald worden. Er zijn gecontroleerde opties beschikbaar, en kpn pay is net iets te makkelijk wat dat betreft, zeker een mooi doel voor hackers.

Ik ... denk dat u dit gewoon zult moeten betalen…

Lees bijvoorbeeld dit topic:

https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/zoon-heeft-online-aankopen-van-262-euro-zonder-kpn-pay-hoe-kan-dat-570108?postid=1570146#post1570146

Waarin een KPN medewerker schrijft:

"Als provider zijn wij in zulke situaties niet meer dan een 'doorgeefluik', dat is ook de reden dat wij jullie hierin niet tegemoet kunnen komen."


Hoi @GeertvZ, welkom hier. 

Ik vind het zeer spijtig om te lezen dat dit je overkomen is. Wij zijn echter zoals eerder gezegd een doorgeefluik. Ik kan daar dus verder niets aan veranderen hoe graag ik ook wil. Wellicht dat Roblox nog wat kan. 

Verder heb je al de juiste stappen genomen door alles weer aan te passen en te blokkeren.