Skip to main content

7 Juli kreeg ik een SMS dat 50% van mijn 25GB MB’s waren verbruikt. 13GB in 7 dagen tijd verbruiken lijkt mij wel erg overdreven. Overal waar ik kom maak ik namelijk gebruik van WiFi. 
Diezelfde dag 3u later (zonder gebruik te hebben gemaakt van mijn telefoon/internet) kreeg ik het volgende sms’je dat 75% was verbruikt. En na 10 dagen waren de mb’s volledig op. 
Dit lijkt mij vrijwel onmogelijk aangezien ik amper gebruik maak van mijn eigen internet. Ook heb ik geen grote apps die mb’s zuigen en sluit ik netjes na gebruik van een app deze volledig af. 
Uiteindelijk 1GB aan mb’s gekocht van €7,99 (!!!) die ook binnen een dag was verbruikt. Op plekken waar geen WiFi is heb ik internet nodig dus ik zou hier graag zsm een oplossing op willen zien want 10 dagen zonder internet gaat te ver. 
 

Het is tegenwoordig echt kansloos om contact te krijgen met KPN dus probeer ik het op deze manier. 

Is dat gebeurt in Nederland of ben je op vakantie in het buitenland?


Al die tijd, en nog steeds, in Nederland


Bij de instellingen op uw toestel kunt u zelf het dataverbruik per app en totaal inzien. Daar al eens naar gekeken? 

En krijgt u nog data op de eerste van de maand? Dat word steeds minder vanzelfsprekend...


Hoi @Nadege92 en welkom hier op ons forum!

Zou het zo kunnen zijn dat de 'wifi assistent' actief is? Deze functie zorgt ervoor dat je toestel overspringt op 4/5 G zodra dit signaal sterker is dan het wifi signaal, dit maak ik namelijk vaker mee. Wat voor type toestel heb je?

Bij de instellingen op uw toestel kunt u zelf het dataverbruik per app en totaal inzien. Daar al eens naar gekeken? 

En krijgt u nog data op de eerste van de maand? Dat word steeds minder vanzelfsprekend...

Heb je hier ook al naar gekeken? Wij kunnen namelijk niet zien wat je met de data hebt gedaan (i.v.m. pricavacy), alleen hoeveel er daadwerkelijk is verbruikt. In je toestel kun je zien wat er precies is gedaan met deze data.