Skip to main content

Ik krijg geen 4g verbinding met Claro in Rio de Janeiro. Ik heb alles geprobeerd (telefoon uit/aan, handmatig netwerk kiezen, 5g niet meer als 'preferred' kiezen), niets werkt. Op andere plekken in Braziliƫ ging het wel goed, maar in Rio lukt niks. De telefoon is wel connected met Claro, maar laat me niet toe op het internet. Ik moet iedere keer weer de telefoon van mijn kinderen gebruiken, die gewoon een lokale sim kaart hebben gekocht, en me uitlachen omdat ik voor jullie 20gb bundel heb gekozen. Niet leuk.

Mvg, Walter Fokkens

Hallo @WHFĀ ,

Mogelijk kun je in Rio verbinding maken met een ander netwerk?Ā 
Ā 

KPN is verder niet verantwoordelijk voor het netwerk van Claro. Daar kunnen ze vanuit Nederland ook niets aan veranderen.Ā 


Beste Noordzee,

Claro is de provider die KPN gebruikt. Ik heb geen andere keuze. KPN wel.

Trouwens: ik heb betaald voor een bundel met internet in Braziliƫ, waar ik nu, zelfs in Rio, geen gebruik van kan maken. Dit klopt niet.

Mvg, Walter


Wat je nog kunt proberen, is om bv 3G of 4G te kiezen in het menu van jouw telefoon.Ā 


Blijkbaar was mijn bundel in een paar dagen op. Nu een nieuwe gekocht, nadat alles duidelijk werd na een gesprek met een vriendelijke KPN medewerkster. (Ik had mijn SMS berichten moeten checken..) Probleem opgelost!