Skip to main content

4G op nieuwe Samsung S21 werkt traag, als ik 5G heb werkt het wel snel. Ik heb de KPN “vraagbaak” al doorlopen, instellingen mobiele gegevens en verbindingen goed ingesteld, telefoon opnieuw gestart. Met mijn oude S10 zat ik op mijn werkplek ook altijd op 4G met 2 streepjes, razendsnel. Nu met S21 ook 4G 2 streepjes, ontzettend traag. Ik gebruik de oude SIM kaart uit mijn S10 want KPN zei dat die gewoon voldoet.

@Denise_

Ik heb dat geprobeerd met de VoLTE uit schakelen maar de verbinding is nog steeds heel erg slecht, regelmatig hoor ik de ander niet goed, of zij mij niet of verbinding valt weg...echt heel erg irritant dit…

Ik wil een echte oplossing of mijn mobiel omruilen, en niet nog maanden moeten wachten. Ik zit hier al vanaf mei mee...:rolling_eyes:


Hallo allemaal,

 

Helaas ervaar ik dit probleem ook. Net een nieuwe S21 (november 2021) en overal waar ik ben erg slecht 4g. Hiervoor een S10 gehad en nooit problemen gehad. 

Ik hoop dat er snel een oplossing gevonden kan worden. 

@Denise_  ik heb een forumprofiel aangemaakt!

 

Groet, Dylan


Goedenavond,

 

Ik heb sinds enkele maanden de s 21 inc.  onbeperkt bel en sms abbonement. Helaas heb ik ook problemen met een trage(vaker niet werkende) internet verbinding. Ook problemen gehad met bellen. Personen konden mij niet horen, ik hun wel. Dit was de eerste maand na aanschaf. Hier heb ik nu geen last meer van. 

 

Zoals ik dit forum lees is er nog geen oplossing. Ik hoop dat kpn deze snel heeft gevonden. Iedere maand betaal je wel een flink bedrag voor diensten die niet goed werken! 

 

Groeten Rebecca

 

 


diensten die niet goed werken!

@Rebec2905. De diensten werken wel. Anders waren er 100.000-en klachten. Ik maak van diezelfde diensten gebruik, ook met een Samsung toevallig. Alleen met die S21 is ‘iets’ waardoor het niet goed werkt. Lastige is dat er ook S21's zijn die prima werken. Het achterhalen van het probleem (in het toestel) is dus lastig.


diensten die niet goed werken!

@Rebec2905. De diensten werken wel. Anders waren er 100.000-en klachten. Ik maak van diezelfde diensten gebruik, ook met een Samsung toevallig. Alleen met die S21 is ‘iets’ waardoor het niet goed werkt. Lastige is dat er ook S21's zijn die prima werken. Het achterhalen van het probleem (in het toestel) is dus lastig.

Hoi Peter,

Ik zie je nu voor de tweede keer in dit draadje reageren dat de diensten prima in orde zijn. Dat is natuurlijk niet helemaal het geval voor de mensen die hier melding hebben gemaakt. Misschien dat het ligt aan de opvatting over wat een dienst vertegenwoordigd, maar veel van deze mensen hebben een telefoon gekocht in combinatie met een abonnement. De geleverde dienst is in deze een telefoon, een verbinding en nog een hele hoop andere zaken die KPN hieraan koppelt (service, dekking, etc.). De telefoon is dus (in bijvoorbeeld mijn geval) veelal gewoon gekocht in de winkel van KPN. De klant heeft te maken met KPN en kijkt naar de volledig geleverde dienst (telefoon + abonnement). Het één is niet compleet zonder het ander. Als KPN de telefoon levert, maar de klant niet aansluit heeft de klant niks. Als KPN een kapotte telefoon levert en de klant wel aansluit heeft de klant ook niks. Sterker nog, als één van de twee niet in orde is kan het zelfs zo zijn dat de klant niet weet welke van de twee niet in orde is. Op het moment dat KPN constateert dat er een structureel probleem is met een geleverde dienst of een onderdeel daarvan (s21+4g), dan is het niet netjes om de klanten voor een lange periode met dat probleem te laten zitten onder de noemer “we zoeken het uit”. Ik heb het hier nadrukkelijk over de situatie waarbij KPN het toestel verkoopt.

Als jij niet een s21 hebt, gebruik jij dus NIET dezelfde dienst als de mensen hier. Volgens jouw logica kan Samsung op zijn beurt weer doorverwijzen naar zijn leveranciers, etc. Een winkel is verantwoordelijk voor wat er over de (virtuele) toonbank gaat. Elke winkel die gaat doorverwijzen naar leveranciers houdt zich niet aan de koopovereenkomst of levert op zijn minst slechte service (bijvoorbeeld verstoppen in kleine lettertjes).

Mvg,

Dirk

PS: Ik heb na het retour zenden van mijn eerder bij KPN aangeschafte S21, zeer eigenwijs, toch nog elders een nieuwe S21 gekocht (met het idee dat het maar een beperkt aantal toestellen zal treffen). Exact hetzelfde probleem en ook retour. Ik denk dat dit veel vaker voorkomt dan je denkt en dat mensen simpelweg de 5g/wifi ‘oplossing’ accepteren. Ik ben terug naar mijn S10 en wacht wel op de S22.

 

 


@DirkJ86 bedankt voor je reactie!

Zojuist wederom aan de telefoon gehangen met de klantenservice van KPN. Nadat ik 25 minuten in de wacht heb gehangen (de medewerker ging navraag doen nav mijn vraag doorverbonden te worden met de technische dienst), heb ik de verbinding verbroken. Middels een online klachtenformulier een verzoek ingediend contact op te nemen met mij en gevraagd om een passende oplossing betreffende de Samsung S21. Wat kan ik anders nog doen? 


@DirkJ86

Toch blijft het feit dat de diensten goed werken. Ook op het overgrote deel van de S21 serie. Maar dat dus een klein deel van de S21 er niet goed mee om gaat. Dat is iets in die S21 (Samsung erkent dat ook) en niet in die diensten. Samen met kpn is Samsung een oplossing aan het zoeken. Waarschijnlijk in de vorm van een software update.

Het probleem is dus dat maar een deel van de S21 telefoons hier weer last van hebben. Het allergrootste deel werkt wel goed. Wat aanduidt dat er met de dienstverlening van het 4G netwerk van kpn dus niks mis is.

Samsung is helaas niet echt een topmerk meer. Wie herinnert zich nog het drama met de Note 7. Ook dat is uiteindelijk gevonden, maar ze moesten miljoenen eerder geproduceerde toestellen terughalen. Tegenwoordig is de Note 7 ietsje dikker waardoor de batterij meer ruimte heeft.

En de huidige LCD-LED televisies vind ik ook niet super. Veel “lichtvlekken” in het beeld. Bij een kennis zijn zelfs beide zijkanten wat “overbelicht”.
Het beeld van de QLED versie is wel heel mooi.


@DirkJ86 helemaal met je eens!

 

Vandaag telefonisch contact gehad met de kpn klantenservice. Hij wist precies wat ik bedoelde en was bekent met het probleem bij de s21. Hij vertelde me dat er een update is geweest afgelopen week. Die het probleem deels heeft verholpen..(heeft bij mij niet geholpen)

Samsung schijnt nu te werken aan een nieuwe update zodat dit probleem in zijn geheel verholpen zal worden. 

De toestellen zijn niet defect werd me verteld. Het is iets softwarematigs. 

Nu maar hopen dat dit echt zo is en het snel word opgelost.  

 

 


Sinds een aantal dagen ben ik van Tele2 over gegaan naar KPN. Leek mij handig om Gb's te delen. 

De telefoon had ik al 2-3 maanden in gebruik met mijn oude simkaart van Tele2. Dat werkte uitstekend.

Sinds 29-11 is KPN geactiveerd en heb ik de nieuwe simkaart geplaatst.

Het begon gister bij toeval op te vallen omdat ik de Wifi even uit had staan en vervolgens de melding "geen internet verbinding" kreeg.

Vanavond nog de laatste update geïnstalleerd. 

Leek even te werken na een paar keer een speedtest, maar dat was te vroeg gejuicht. 

Wilde deze pagina laden, maar dat was al te veel. 

 

Gezien het met de Tele2 sim allemaal maanden prima werkte zie ik dit toch echt als een KPN gerelateerd probleem aan de S21.

Ik kan mijn werktelefoon (S10e) er naast leggen tijdens de speedtest, ook KPN. Die laat zonder problemen een stabiele 4G+ verbinding zien. Idem bij mijn vriendin op haar Iphone12.

 


@Dylan3300 @Rebec2905 @Pascal86 Ik heb voor jullie een melding gemaakt bij de technische dienst. Jullie voorbeelden helpen weer in het onderzoek naar dit probleem.

Zoals @PeterG aangeeft, is het in dit geval geen kwestie van diensten die niet werken. Ik snap de beredenering van @DirkJ86, maar deze is niet helemaal juist. Wanneer je kiest voor een abonnement met toestel, krijg je eigenlijk twee dingen: 1) je krijgt diensten, waarmee je toegang krijgt tot het KPN netwerk, en 2) je krijgt een product, het toestel. In dit geval werken de diensten naar behoren: wanneer je de simkaart in een ander toestel (geen Samsung Galaxy S21) stopt, heb je gewoon 4G verbinding, zonder problemen. Het is de specifieke combinatie van diensten en product wat momenteel problemen geeft. En ook alleen het 4G netwerk, want 3G en 5G werken wel gewoon naar behoren op de Samsung Galaxy S21. Al met al dus een complex probleem. Onze technische dienst is dit samen met Samsung aan het uitzoeken. Hopelijk komt er snel een oplossing.


Ca. 1,5 maand geleden ook een melding gemaakt hier van het probleem na zelf al van alles geprobeerd te hebben. Daarna:

  • Een verzoek gekregen van de technische dienst om mee te werken aan een onderzoek - zeer uitgebreid en m.i. (in ieder geval voor mij) praktisch onuitvoerbaar qua tijd en hoeveelheid te verzamelen data.
  • Bij KPN winkel geweest en geklaagd, nieuwe SIM kaart gehad, geen resultaat.
  • Klantenservice gebeld met verzoek om abonnement met S21 te ontbinden. Wil best een andere telefoon o.i.d. maar wil niet 2 jaar betalen voor dit toestel. KPN wil daar niets van weten, het toestel kan wel ter reparatie opgestuurd worden. Mijns inziens geen oplossing, om twee redenen: zie andere mensen die dit zonder resultaat geprobeerd hebben en teveel rompslomp na alles wat er al geprobeerd is.
  • Samsung gebeld, die willen ook alleen maar "repareren". Garantie dat het daarna werkt is er niet, ik krijg wel 3 maanden garantie op de reparatie :)

Nu zijn we al weer 1,5 maand verder en er is geen enkele progressie. Ik was altijd erg tevreden over KPN en Samsung maar vind dat we hiermee heel erg aan het lijntje gehouden worden. 

Ik zou graag iemand bij KPN spreken die dit adequaat op kan lossen. Adequaat betekent voor mij de S21 terugsturen en een andere telefoon krijgen (Iphone o.i.d. als het maar geen Samsung is) . Ik wil daarbij best een nieuwe 2 jarige looptijd aangaan. 

KPN ik hoor graag van jullie.

 


Dag @WVCM, zoals te lezen in dit topic ben je niet het enige met dit probleem. Onze technische dienst is nog hard op zoek naar de oorzaak van en een oplossing voor dit probleem. Ik begrijp uit jouw bericht dat ook jij contact hebt gehad met de technische dienst, maar dat jij helaas geen tijd had om mee te helpen bij het onderzoek. Dat is natuurlijk erg jammer; jouw bijdrage had ons enorm kunnen helpen.

Ik snap dat je er wel een beetje flauw van bent dat je deze problemen nog steeds hebt. Van een eventuele ontbinding van het contract is hierin echter geen sprake, daar jouw diensten in principe goed werken. Je ervaart met jouw diensten alleen problemen op de 4G verbinding in combinatie met de Samsung Galaxy S21. Dit is geen gegronde reden om een contract te ontbinden. Helaas zit er niets anders op dan de uitkomst van dit onderzoek af te wachten. Een andere oplossing dan je hier in dit topic en vanuit de technische dienst geboden is, kan ik je momenteel niet bieden.


Sinds deze week een S21 aangeschaft omdat mijn S8 het ineens begaf. Ik ervaar dezelfde problemen. Bij 5G geen problemen maar bij 4G is het net of er amper verbinding is. 


@NiVaalll Als je nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit zou ik 'm snel inruilen als ik jou was 😉.

Daarna zit je vast aan een (te) duur abonnement en/of toestel waarmee 4G vrijwel niet werkt. KPN en Samsung kunnen/willen niet veel meer doen dan het probleem via de technische dienst onderzoeken. De klant is de dupe en krijgt geen ander toestel, contract of tegemoetkoming voor hetgeen niet werkt. Een oplossing is (na bijna een half jaar?) nog niet in zicht, dus als ik jou was zou ik het wel weten...


Ik heb hier ook last van met mijn s21.

Super irritand! Thuis gaat die meestal gewoon op 5g en dan geen problemen.

Maar als ik in Waddinxveen bent gaat die naar 4g bol bereik. En suppppper traag internet.

In zeewolde zet ik hem standaard al op 2g/3g, want h+ is nog sneller als de 4g! Daar doet de 5g het helemaal nooit.

Super slecht!


@Wendy van den Berg Bedankt voor de melding. Ik heb dit doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen binnenkort telefonisch contact met je opnemen voor verder onderzoek.

@NiVaalll Jammer dat het nieuwe toestel geen upgrade is. Zou je willen dat ik ook voor jou een melding bij de technische dienst maak of heb je de tip van @WVCM opgevolgd? Indien je nog niet geholpen bent, zou je dan naar het antwoord onder het start bericht willen kijken? Met de informatie die je mij geeft, kan ik je vervolgens beter verder helpen.


@Denise_ ik zal mijn profiel aanvullen met de informatie! Zou je voor mij de melding willen doen?


Kreeg zojuist een algemene mail van KPN dat het 3G netwerk verdwijnt. Dit betekent dat je vanaf maart via 4G dient te bellen. Met handleiding en al hoe dat in te stellen. Wat ironisch is, want de technische dienst raadde mij juist aan dit uit te zetten zodat ik in ieder geval stabiel kan bellen. Heel benieuwd hoe dat gaat met alle mensen die last hebben van dit probleem, die gaan vanaf maart helemaal hun lol op kunnen als je dan ook niet meer kunt bellen.


@Denise_ ik zal mijn profiel aanvullen met de informatie! Zou je voor mij de melding willen doen?

De melding is gemaakt!

Kreeg zojuist een algemene mail van KPN dat het 3G netwerk verdwijnt. Dit betekent dat je vanaf maart via 4G dient te bellen. Met handleiding en al hoe dat in te stellen. Wat ironisch is, want de technische dienst raadde mij juist aan dit uit te zetten zodat ik in ieder geval stabiel kan bellen. Heel benieuwd hoe dat gaat met alle mensen die last hebben van dit probleem, die gaan vanaf maart helemaal hun lol op kunnen als je dan ook niet meer kunt bellen.

Dit is inderdaad niet heel handig gezien de situatie, maar ik vertrouw erop dat we voor die tijd wel een oplossing hebben. Onze technische dienst werkt hier in ieder geval hard aan.


Hi,

Ook ik heb nog steeds problemen met de 4G/5G verbinding. In juli-augustus heb ik de technische dienst allemaal info gegeven over mijn problemen en waar ik op dat moment was etc.
Nu inderdaad de mail ook gehad dat 3G komt te vervallen.
Vervolgens heb ik ‘Bellen via 4G op eSim’ weer aangezet en meteen is het weer een probleem. Ben niet te verstaan, verbinding komt pas na 10 seconden bij de ander binnen, terwijl er al opgenomen is.

Dit moet toch gewoon een keer opgelost worden, want na augustus heb ik niets meer vernomen van de technische dienst en de work around om 4g uit te schakelen, werkte ook, maar nu 3G verdwijnt, moet dit toch echt opgelost worden.

Voor nu zet ik 4g weer uit, want ik moet gewoon normaal kunnen bellen.
Forumprofiel ga ik nu invullen, dus graag een reactie op het probleem.


Hi,

Ook ik heb nog steeds problemen met de 4G/5G verbinding. In juli-augustus heb ik de technische dienst allemaal info gegeven over mijn problemen en waar ik op dat moment was etc.
Nu inderdaad de mail ook gehad dat 3G komt te vervallen.
Vervolgens heb ik ‘Bellen via 4G op eSim’ weer aangezet en meteen is het weer een probleem. Ben niet te verstaan, verbinding komt pas na 10 seconden bij de ander binnen, terwijl er al opgenomen is.

Dit moet toch gewoon een keer opgelost worden, want na augustus heb ik niets meer vernomen van de technische dienst en de work around om 4g uit te schakelen, werkte ook, maar nu 3G verdwijnt, moet dit toch echt opgelost worden.

Voor nu zet ik 4g weer uit, want ik moet gewoon normaal kunnen bellen.
Forumprofiel ga ik nu invullen, dus graag een reactie op het probleem.

Balen dat je nog steeds problemen ervaart, @DVerhees. Onze technische dienst is dit nog altijd aan het onderzoeken, samen met Samsung. Voor nu kun je nog gebruik maken van de workaround; het duurt nog eventjes voor 3G helemaal uit gaat. We hopen natuurlijk voor die tijd wel een oplossing te hebben. Aangezien je al contact met de technische dienst hebt gehad, lijkt het me niet nuttig om nogmaals een ticket aan te maken.


Ik heb sinds een week de S21 en ervaar exact dezelfde problemen, 4g werkt totaal niet en 5g gaat wel goed. Helaas is er maar beperkt 5g bereik. Als ik dit forum lees krijg ik weinig hoop dat het nog opgelost gaat worden. Begrijp niet dat kpn dit toestel nog aanbiedt aangezien het niet met hun 4g diensten werkt. Ik val volgens mij nog binnen de garantie dus denk dat ik het toestel terug ga sturen, baal er goed van want nu kan ik weer op zoek naar n goed toestel en een nieuwe provider. Was altijd erg tevreden over kpn en samsung maar dit verandert mijn mening compleet. Mensen worden aan het lijntje gehouden. Ik heb ook al 3 monteurs aan de deur gehad omdat mijn wifi verbinding thuis niet werkt, lekker handig in combinatie met een telefoon waar je ook geen internet op hebt in deze thuiswerktijd! 


Hi,

Ook ik heb nog steeds problemen met de 4G/5G verbinding. In juli-augustus heb ik de technische dienst allemaal info gegeven over mijn problemen en waar ik op dat moment was etc.
Nu inderdaad de mail ook gehad dat 3G komt te vervallen.
Vervolgens heb ik ‘Bellen via 4G op eSim’ weer aangezet en meteen is het weer een probleem. Ben niet te verstaan, verbinding komt pas na 10 seconden bij de ander binnen, terwijl er al opgenomen is.

Dit moet toch gewoon een keer opgelost worden, want na augustus heb ik niets meer vernomen van de technische dienst en de work around om 4g uit te schakelen, werkte ook, maar nu 3G verdwijnt, moet dit toch echt opgelost worden.

Voor nu zet ik 4g weer uit, want ik moet gewoon normaal kunnen bellen.
Forumprofiel ga ik nu invullen, dus graag een reactie op het probleem.

Balen dat je nog steeds problemen ervaart, @DVerhees. Onze technische dienst is dit nog altijd aan het onderzoeken, samen met Samsung. Voor nu kun je nog gebruik maken van de workaround; het duurt nog eventjes voor 3G helemaal uit gaat. We hopen natuurlijk voor die tijd wel een oplossing te hebben. Aangezien je al contact met de technische dienst hebt gehad, lijkt het me niet nuttig om nogmaals een ticket aan te maken.

HI, 

Graag zou ik wel een ticket willen laten aanmaken, omdat het een paar maanden geleden is dat ik iemand gesproken heb over het probleem.

Maar ook ben ik bereid om dingen uit te proberen of te testen.

Wil graag op de hoogte gehouden worden van de status van dit probleem en de oplossing daar van.

Alvast bedankt.


Duidelijk @DVerhees, ik heb een ticket voor je aangemaakt. :)

@Judith1983 Inderdaad een lastige situatie. :slight_frown:  Momenteel kan ik niet meer dan een ticket aanmaken voor onze technische dienst. Dat heb ik in ieder geval voor je gedaan, mocht je besluiten het toestel toch te houden. Hopelijk wil ook jij ons helpen bij het vinden van een oplossing voor dit probleem.


@Denise_  als ik m hou wil ik uiteraard helpen, laat maar weten hoe