Skip to main content

Dit ligt helemaal niet altijd aan het toestel.  Ikzelf heb een Ben abonnement en daar kan ik gewoon bellen en internetten onderweg tegelijkertijd.

 

Mijn vrouw is sinds kort over gestapt naar de dochter onderneming van kpn namelijk Youfone, en nu heeft zij ineens last van dat de 4g weg valt tijdens het bellen, en kan zij dus niet internetten tijdens het bellen.  wij hebben allebei de Xiaomi Poco NFC x3 en mijn dochter Mi 11 lite 5g en youfone en ook die problemen. Ik snap er niet veel meer van. Ik hoop dan ook echt dat er iemand een oplossing voor heeft.

 

VoLTE zou een oplossing zijn, als de beller id voor inkomende gesprekken/berichten ook aan zou staan en niet op onbekend blijft staan.

wie o we heeft de oplossing?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic aangemaakt

Hallo @Rocado 

Xiaomi werkt inderdaad niet altijd goed op het kpn netwerk. Youfone is echter een zelfstandig bedrijf en zijn niet 'van' kpn. Ze huren ruimte op het netwerk van kpn. Net als Ben dat doet op het netwerk van T-mobile. 

Kpn kan dit niet oplossen, je bent er geen klant. Wel bij Youfone. En de telefoon is van Xiaomi. Dat zijn derhalve de 2 aanspreekpunten in dezen voor jouw.


Hallo @Rocado 

Xiaomi werkt inderdaad niet altijd goed op het kpn netwerk. Youfone is echter een zelfstandig bedrijf en zijn niet 'van' kpn. Ze huren ruimte op het netwerk van kpn. Net als Ben dat doet op het netwerk van T-mobile. 

Kpn kan dit niet oplossen, je bent er geen klant. Wel bij Youfone. En de telefoon is van Xiaomi. Dat zijn derhalve de 2 aanspreekpunten in dezen voor jouw.

Ik ben wel degelijk klant bij kpn, alleen betreft het hier een Youfone sim kaart. De klantenservice van Youfone geeft aan dat zij contact moeten leggen met kpn om dit te probleem voor te leggen. 

Het probleem is een netwerk issue. 


Ik ben wel degelijk klant bij kpn, alleen betreft het hier een Youfone sim kaart. 

Youfone is klant bij KPN, jij bent klant bij Youfone. derhalve kan KPN, de provider, waar dit forum bij hoort, niets voor jou betekenen, helaas @Rocado 


Ik ben wel degelijk klant bij kpn, alleen betreft het hier een Youfone sim kaart. 

 

Dat is dus niet zo, maar die netwerk hoppers willen het gewoon niet oplossen. Je hebt geen klantnummer bij kpn en daardoor kan kpn (hier ben je bij de provider) het niet oplossen. Kpn Netwerk is een ander bedrijf. Alleen jouw provider kan een bericht geven aan KPN Netwerk. 

Maar het ligt aan het type Xiaomi. Die mist iets voor op het netwerk van KPN Netwerk. Als het aan het netwerk van kpn ligt zou het bij niemand werken. 

Mijn technische inzicht wijst 100 % naar je type Xiaomi. Niet het netwerk. 

Ikzelf koop liever niks "made in China". Dus ook geen 🍏


Als ik het goed begrijp  heeft KPN mobiel voor zijn  eigen klanten "eigen instellingen"  en degene die het netwerk huren van KPN  (youfone e.d.)    hun eigen "youfone instellingen" op het KPN netwerk.

Is het dan ook logisch dat  KPN mobiel voor eigen klanten  een ietwat beter kwalitatief netwerk in de lucht heeft en degene die huren (youfone e.d) mogelijk een ietwat minder netwerk hebben?


Mijn 100% kennis gaat uit naar de netwerken. En waarom? Provider Ben en KPN zelf hebben geen problemen met de poco nfc x3 en de t11.  En Youfone wel.  Dus Peter G .... Ik ben het dus niet eens met jou bericht.  Help nodig..... Het zou niet mogen, maar ik krijg sterk de indruk dat dit zo is ... Mijn kennis is op het netwerk basis. 


Hallo @Rocado binnenkort maak je deel uit van de KPN-familie, zie onderstaand bericht:

KPN verstevigt merkenportfolio met Youfone (overons.kpn)