Skip to main content
Vraag

4g werkt niet op Huawei sinds bezoek aan Spanje

• June 9, 2025
  • 6 reacties
  • 48 keer bekeken

Sinds we in spanje zijn werkt 4g niet meer op de telefoon van mijn man. Ik heb van alles geprobeerd, uit en aanzetten, harde uit en aanzetten, simcard er uit en gepoetst maar niets helpt. Roaming staat aan, mobiele data stsst aan. Hij herkent wel de locale provider. We hebben genoeg data. De wifi doet het wel. Wat kan de oorzaak zijn? Alvast bedankt.

6 reacties

• June 9, 2025

Hallo ​@Hester52 

Wat je kan proberen is om handmatig een andere provider te kiezen, controleer ook of je wel de juiste APN gebruikt.

Bovenstaande en meer tips kan je in dit kennisbank artikel vinden:

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Hester52! Welkom op de community! Wat vervelend dat 4G niet werkt op de telefoon van je man, zeker als je in het buitenland bent. ​@GeSp heeft hierboven al een paar mogelijke oplossingen gedeeld. Zou je kunnen laten weten of jullie die al hebben geprobeerd?
En heb je ook het kennisbankartikel over mobiel gebruik in het buitenland al bekeken? Daar staan handige stappen en tips in die kunnen helpen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Hoi, we hebben ALLES geprobeerd maar niets heeft geholpen. Misschien kan je iets nakijken. Zijn nummer is ******    Het is echt balen want ik had speciaal data bijgekocht ivm onze vakantie. Alvast bedankt.

Hester

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

​@Hester52 Bedankt voor het achterlaten van je gegevens en jammer om te horen dat het niet lukt om verbinding te maken, zeker vervelend als je net extra data hebt aangeschaft voor je vakantie.

Ik heb het nummer in onze systemen nagekeken, maar ik zie geen blokkades of bijzonderheden die de problemen zouden kunnen verklaren. Alles lijkt aan onze kant in orde.

Soms kan het toch aan het netwerk van de lokale provider liggen. Net als in Nederland heeft de ene provider op bepaalde plekken beter bereik dan de andere. Als het netwerk waar je toestel automatisch op aansluit niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen. Dat kan écht verschil maken.

Probeer het volgende stappenplan:

1. Start je toestel opnieuw op

2. Controleer of roaming is ingeschakeld

3. Kies handmatig een ander mobiel netwerk

• Android: Instellingen > Mobiele Netwerken > Netwerken zoeken, en kies een andere beschikbare provider.

• iPhone: Instellingen > Aanbieder > Automatisch uitschakelen, en kies handmatig een andere provider.

4. Schakel 4G tijdelijk uit en test of het met alleen 3G of 2G wel werkt – niet elk netwerk ondersteunt 4G voor buitenlandse klanten.

5. Controleer of de APN is ingesteld op ‘internet’.

Werkt het daarna nog steeds niet? Neem dan even contact op met onze klantenservice, zodat we je verder kunnen helpen. Hopelijk lukt het alsnog en kun je snel weer gebruikmaken van je data!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 15, 2025

He he het is gelukt. Inderdaad een andere 4g provider kiezen. Moet je maar net weten dat dat de oorzaak is. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

​@Hester52 Wat fijn dat het gelukt is! Goed dat je erachter kwam dat een ander netwerk kiezen het probleem verhelpt. Dat is inderdaad iets wat je niet meteen weet.

Bedankt dat je dit met ons deelt. Het kan zeker andere mensen helpen die hetzelfde probleem hebben.