Skip to main content

5G is trager dan 4G hoe kan dat ?

 

Het betreft website bezoeken en apps bekijken bijvoorbeeld KPN apps dit gaat allemaal traag op 5G en sneller op 4G hoe kan dat ?

 

op mijn toestel kan ik het volgende instellen:

5G/4G/3G/2G

4G/3G/2G

3G only

2G only

 

Als ik 5G instel dan heb ik wel 5G maar is langzaam en als ik 4G instel dan is het heel snel met internet.

 

Ook even gekeken naar 4G bellen ook even uit gezet en weer aangezet misschien dat het ook storing geeft.

 

5G internet en 4G bellen kan dat naast elkaar of moet ik ook 5G bellen hebben om het optimaal te laten functioneren.

 

Dit is terug te vinden bij instellingen / mobiele verbindingen en daar kan je het instellen. het betreft een Android besturingssysteem versie 11.

 

Toestel is een Samsung S20 ultra 5G uitvoering.

 

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen ?

Hoi @IT Expert

Trage 5G dus. 5G is nog niet landelijk uitgerold. Daar kan het mee te maken hebben. Zie ook onze dekkingskaart. Daarbij is het afhankelijk van afstand tot de mast, hoe druk het is etc. etc. Vele factoren spelen dus mee. Want zit je in de buurt van 5G mast? 


Soms wel en soms niet.

 

5G is nog niet landelijk uitgerold. Ik hoop dat het snel gaat gebeuren zodat de lage frequentie is uitgerold voor de hoge frequentie op de veiling is en daarna ook deze word uitgerold.

 

Heeft ook met de instellingen te maken 5G is nog niet overal en 4G wel.

 

Als ik kijk naar de dekkingskaart is deze niet meer actueel.

2G/3G/4G/5G moeten allemaal weer geüpdatet worden.

 

Bij 2G/3G/4G dan zie je het zweven (2x Nederland als je goed kijkt) en geeft niet goed weer waar wel dekking is en waar niet.

 

5G is ook niet actueel waar ik woon is geen 5G dekking dat op de kaart staat maar heb soms wel degelijk 5G via de zendmast. dus is het ook niet meer actueel en dient bijgewerkt te worden naar de laatste status.

 

De kaarten zijn nu tot op heden oud en niet meer actueel.


Ik heb zo geen inzicht in de planning etc. Wat betreft de dekkingskaart je geeft aan dat deze niet helemaal up tot date is. Dat heb ik doorgeven. 


Ik heb duidelijkheid gekregen. De dekkingskaart wordt wekelijks bijgewerkt. Dus is deze is zeker up to date.