Skip to main content
Beantwoord

5G verbinding werkt niet in Engeland

• 15 juni 2025
  • 7 reacties
  • 131 keer bekeken

In de vakantie koop ik altijd een sim only kaart om in het buitenland te kunnen internetten. In Noorwegen ging het perfect maar nu in zuid-Engeland langs de kust is internetten zo goed als onmogelijk. Het ligt niet aan de locatie, de 5G is vaak prima zien we op andere toestellen. Het punt is dat het netwerk steeds KPN 3 UK 4G is. Toestel schakelt dus niet naar beter netwerk (in Noorwegen op zelfde type SIM kaart wel). Roaming staat aan. Ik kan op mijn ZTE niet een andere operator selecteren; ZTE geeft aan dat dit aan instelling bij KPN kan liggen. Kan dit inderdaad het geval zijn? Dank!

Beste antwoord door michiel8

​@Jasper van KPN Dank voor het meedenken, maar ik ben eruit. Contact met ZTE leerde dat er een beetje verborgen instelling in het toestel zit waardoor ik de keuze van operator op automatisch kon zetten, en toen selecteerde hij EE. Zelf een operator kiezen kon niet, waar ik eerst naar zocht, maar dat hoefde dus ook niet. 

Bekijk origineel

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38340 reacties
  • 15 juni 2025

Hallo ​@michiel8 ,

Zet jouw toestel in het menu eens handmatig op 4G. 

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 15 juni 2025

Hallo ​@Noordzee , dank voor je tip , maar werkt helaas niet

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@michiel8, wat voor simkaart heb je precies gekocht? Als het een Britse lokale simkaart is, kan het zijn dat zij het niet mogelijk maken om via een andere operator te verbinden. Wij blokkeren dat niet, via je KPN simkaart kan je met andere lokale netwerken verbinden in het buitenland.

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 17 juni 2025

​@Jasper van KPN hoi, het is een Sim kaart van KPN, gekocht in nl

Jasper van KPN
Moderator

Dan zou je moeten kunnen kiezen uit andere providers waar je bent. Wij blokkeren dat niet zoals gezegd. Wat gebeurt er precies als je een ander netwerk kiest om mee te verbinden? Krijg je daar bijvoorbeeld een foutmelding bij of iets anders?

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • Antwoord
  • 19 juni 2025

​@Jasper van KPN Dank voor het meedenken, maar ik ben eruit. Contact met ZTE leerde dat er een beetje verborgen instelling in het toestel zit waardoor ik de keuze van operator op automatisch kon zetten, en toen selecteerde hij EE. Zelf een operator kiezen kon niet, waar ik eerst naar zocht, maar dat hoefde dus ook niet. 

Jasper van KPN
Moderator

Als de automatische optie werkt is dat de makkelijkste optie inderdaad. ZTE had die blijkbaar erg goed verstopt, maar het is dus terecht, net als jouw verbinding. Kan je weer volop genieten van het land en de vakantie ðŸ™‚

Reageer