Skip to main content

Hoi, 
Zojuist mijn maandleijkse rekening binnen gekregen en hierin is 60Euro opgeteld voor internetverbruik in de USA/CA. ik ben daar in April niet geweest. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit gerectificeerd wordt? 

Ben je in die maand op een ferry of cruiseschip geweest?


Ja ben op de Ferry naar de UK geweest


Ja ben op de Ferry naar de UK geweest

Dan heb je waarschijnlijk op die ferry contact gehad met het maritieme netwerk van de ferry en dan gaat de teller tikken immers dergelijke maritieme netwerken vallen niet onder de EU regeling "roam like home".

En nog altijd heeft KPN geen functionaliteit waarbij het dataverbruik buiten de EU standaard geblokkeerd wordt en pas gebruikt kan worden nadat je dat zelf expliciet aan hebt gezet.

Ik heb hier de laatste jaren al tientallen keren om gevraagd maar tot op heden vertikt KPN het om haar, naar mijn mening, maatschappelijke plicht te nemen om de abonnee te beschermen tegen dergelijke exorbitante kosten.

En dat terwijl partijen als Simpel dat wel doen.

 


Bedankt voor je reactie,  weet jij of er nog iets wat ik hieraan kan doen? 


Bedankt voor je reactie,  weet jij of er nog iets wat ik hieraan kan doen? 

Ik ben bang dat hier niet veel aan te doen is of KPN moet veel coulance tonen.

Ik hoop oprecht dat KPN ooit een keer in gaat zien dat het ontbreken van de eerder genoemde functionaliteit veel "financieel leed" veroorzaakt. Jaarlijks lopen er duizenden abonnees tegen dit soort kosten op en dat is niet alleen op ferries maar ook op het strand van Texel en Terschelling en op de Griekse eilanden onder de kust van Turkije en Albanië.


En niet te vergeten in Gibraltar en het zuiden van Spanje waar men verbinding kan maken met een netwerk uit Marokko.