Skip to main content

Ik heb een bundel met beperkt aantal mb's. Heels soms is het nodig om extra mb's aan te kopen. Ik koop dan 1 GB. Klopt het dat die aangekochte mb's in een zwart gat verdwijnen wanneer je ze niet op hebt gemaakt bij start van de nieuwe bundel? Zo ja, dan zou dat erg zonde zijn van het geld.

Hoe regel ik dat die aangekochte, maar nog niet gebruikte mb's toch beschikbaar blijven voor een volgende keer?

Hallo @Elisan ,

Een bundel is 31 dagen geldig. Wanneer je een andere bundel erbij koopt, maak je eerst de oude bundel op. Pas als die leeg is (of verlopen), dan gaat de nieuwe bundel in.  

Via MijnKPN kun je al jouw bundels inzien.  


Ook mb's die u koopt zijn maar 1 maand geldig. Daar is niets aan te doen. 

Daarbij is het ook nog zo dat als de volgende factuurperiode aanbreekt en u dus nieuwe mb's krijgt, dat deze nieuwe mb's eerst opgemaakt worden. De gekochte mb's die niet opgemaakt zijn worden dan aan de kant geparkeerd en staan daar dus ongebruik te verlopen. 

Het is dus heel onvoordelig om mb's te kopen. Als  u dat een paar keer in een jaar doet is het al snel goedkoper om gewoon uw abonnement iets hoger te zetten.


Heels soms is het nodig om extra mb's aan te kopen.

Als dat al 2 maanden of 3 is dan is er één conclusie: je huidige standaard bundel is te weinig. Verhoog dan je abonnement.

Ik heb permanent 10 GB. Bij mij is het andersom. Heel zelden kom ik daar vrijwel helemaal aan. Zo zit ik nooit zonder. 

In de coronatijd had ik vaak maanden dat ik nog geen 500 MB buiten de deur verbruikte. Toch liet ik de bundel “hoog” staan. Altijd goedkoper dan die poepdure bundel van 1 GB voor 8 euro 3 of 4 x per jaar bij te moeten kopen.

Handiger een “te hoge” (voor gem. maand) bundel dan enkele maanden per jaar te weinig is mijn motto.