Skip to main content

Ik ben ook opgelicht ik heb me telefoon nu al bijna een anderhalf jaar aleen ik merk dat de baterij snel leeg gaat dus de 14 pro ik wil hem gaan halenn ik vraag aan de lijn of me toestel krediet af kan kopen en een nieuwe iphone kaan aanschafen met een abbo dus ik 400 euro gelakt wat de collega van kpn me gezegd had ik bel zo terug ik vraag en nu ze zeggen dat het na 2 dagen verwerkt moet worden ik bel na 2 dagen ik stel de vraag en nu wat moet wr nu gebeuren hoor ik dat het niet mogelijk is en dat ik me 400 euro niet terug krijg

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Je verhaal is niet echt duidelijk @Masod.
Allereerst heb je op elk nieuw toestel twee jaar garantie, als na anderhalf jaar iets defect is kun je via kpn je toestel opsturen om het kosteloos te laten repareren.

 

Daarna praat je over dat je 400 gelakt? bent en geld terug krijgen? Bij het verlengen of aangaan van een abonnement met een toestel betaal je pas op de eerstvolgende factuur, waar komen die kosten vandaan? 


Waarschijnlijk heeft @Masod gewoon het toestelkrediet afgelost. Vroeger kon je dan een nieuw abonnement afsluiten met nieuw toestel. Maar dat kan tegenwoordig niet meer. Je moet gewoon wachten totdat je kunt verlengen. 

Masod is dus niet die 400 euro kwijt waarschijnlijk. Maar hij/zij is er niet zoveel mee opgeschoten. Dus gewoon nog ff een paar maanden geduld. 


Ik ben het wel kwijt want deze ezel van de klanten service had me gezegd dat het wel mogelijk was


Hij zei dat ik me toestelkrediet moest af kopen heb ik gedaan en daarna hoor ik dat ik niet kan verlengen 


Je bent het niet kwijt, enige wat je kwijt bent is je toestel krediet.


Dat is niet wat ik wou ik ben verkeerd geinforomeerd ik wou voor een nieuwe toestel gaan die heb ik ook niet gekregen terwijl die klanten service zei dat het mogelijk was


Hi @Masod en welkom op het forum. Jeetje ik snap dat je dan baalt. 😕 Het is inderdaad niet mogelijk om je toestel af te betalen en te verlengen, dus als dit door mijn collega zo aangeraden is dan klopt dat niet. 

Je bent het geld echter niet kwijt. Je betaalt nu niet meer maandelijks voor je toestel, dus je maandelijkse factuur is in elk geval lager. 
Als je batterij snel leeg gaat dan raad ik je inderdaad ook aan om bij de KPN winkel lang te gaan. Voor batterijen garanderen we een goede werking gedurende 6 maanden. Hierna kan je nog steeds wettelijke rechten hebben. Denk hierbij aan een fabricage defect vanuit de leverancier bijvoorbeeld, dus het is het proberen waard. In het beste geval kan je huidige batterij dan weer langer mee en je hebt de toestelkosten al afbetaald, dus een lagere factuur per maand. 

Als de datum er dan is waarop je mag verlengen dan kun je een nieuw toestel uitzoeken!Â