Skip to main content

Ik heb een Samsung S22 plus en daarop een Nano Simkaart van KPN en sinds kort een eSim van Airalo ivm reis naar buitenland. Nu heb ik de eSim wel kunnen toevoegen na uit en aanzetten telefoon werd deze pas zichtbaar. Maar nu wil ik oproepen via mijn Nano Sim binnen krijgen en berichten en mobiele gegevens via mijn eSim (=databundel). Maar dat kan ik niet instellen op mijn telefoon, het is of de ene simkaart of de andere. Als ik de eSim aanzet gaat de Simkaart van KPN automatisch uit. Je zou ze samen aan moeten kunnen zetten en dan kiezen wat je wilt voor welke simkaart. De button ‘gegevenswisseling’ is lichtgrijs en kan ik niet aanzetten. Wie zou mij kunnen helpen om dit op te lossen? Hoor het graag, bedankt alvast! 

Hoi @Marijke van R.! Welkom op het forum. Als ik de handleiding van Samsung even snel lees zou het wel mogelijk moeten zijn. Zou je eens kunnen testen of deze stappen voor je werken? Ik hoor graag wat je bevindingen zijn!


Hi Remco, dank je wel voor jouw reactie! De handleiding gaat over 2 fysieke Nano Simkaarten en niet over een fysieke simkaart en een eSim kaart van een andere provider (Airalo) dan KPN. 

Dual sim staat uit bij mij, is lichtgrijs en kan ik niet activeren, voorkeur Sim staat ook uit daar kan ik niet tussen switchen. Ik kan beide simkaarten niet tegelijk gebruiken en dat zou wel moeten kunnen. Kan het zijn dat er iets in mijn KPN abonnement niet goed staat? Mijn KPN sim kaart zit in lade 2 ipv 1 zou dat nog kunnen uitmaken? Zie hieronder een printscreen. Hoop dat je me verder kunt helpen.

 


Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet zo een netwerkinstelling voor de geest heb waarmee ik dit op een afstand kan corrigeren. Je zou inderdaad kunnen testen of het omwisselen en opnieuw plaatsen van de sim effect heeft.


Hi Remco, dank je wel voor jouw reactie! De handleiding gaat over 2 fysieke Nano Simkaarten en niet over een fysieke simkaart en een eSim kaart van een andere provider (Airalo) dan KPN. 

Dual sim staat uit bij mij, is lichtgrijs en kan ik niet activeren, voorkeur Sim staat ook uit daar kan ik niet tussen switchen. Ik kan beide simkaarten niet tegelijk gebruiken en dat zou wel moeten kunnen. Kan het zijn dat er iets in mijn KPN abonnement niet goed staat? Mijn KPN sim kaart zit in lade 2 ipv 1 zou dat nog kunnen uitmaken? Zie hieronder een printscreen. Hoop dat je me verder kunt helpen.

 

Ik gebruik ook airalo en een samsung s22 ultra.

Je fysieke sim moet als sim 1 geplaatst worden.


Ah bedankt Eric, ga ik dat proberen, laat wel even weten of het gelukt is :)


Ik hoor graag wat je bevindingen zijn! 


Hi Eric en  Remco, heb vanmorgen mijn Simkaart in lade 1 gedaan en nu werkt het.  Bedankt beiden voor jullie advies! Heel blij😃

 


@Marijke van R. Dat zijn goede berichten! Fijn dat je een oplossing hebt weten te vinden en dat je deze nog even met ons deelt! @Eric89 bedankt voor de assist!


Hi Eric en  Remco, heb vanmorgen mijn Simkaart in lade 1 gedaan en nu werkt het.  Bedankt beiden voor jullie advies! Heel blij😃

 

Veel plezier in Turkije