Skip to main content

Beste KPN,

Op dit moment ben ik nog aan het betalen voor een KPN 2015 Zorgeloos Standaard HS1 abbonnement, waarvan de looptijd van 24 maanden voor het afbetalen van het toestel ruimschoots verstreken is. Graag wil ik dit abbonnement vernieuwen naar een nieuwe en de teveel betaalde toestelkosten over de afgelopen jaren crediteren. 

Graag hoor ik hoe ik met de juiste persoon/afdeling in contact kom,

 

 

Hallo @Rterheide ,

Je kunt dan verlengen, dat is bij KPN een andere term voor overstappen op een nieuw abonnement.

Normaliter kun je dat zelf regelen via Mijn KPN.   

 

Kom je er niet goed uit? 

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

(doordeweeks van 8.00 tot 20.00, op zaterdag tot 17.00.)

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 

En je kunt ook naar een KPN-winkel hiervoor. 

Zodra je verlengt hebt, worden de teveel betaalde toestelkosten verrekend met je via de eerste factuur van het nieuwe abonnement. 

 


Hi @Rterheide en welkom op ons forum!

 

Hallo @Rterheide ,

Je kunt dan verlengen, dat is bij KPN een andere term voor overstappen op een nieuw abonnement.

Normaliter kun je dat zelf regelen via Mijn KPN.   

 

Kom je er niet goed uit? 

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

(doordeweeks van 8.00 tot 20.00, op zaterdag tot 17.00.)

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 

En je kunt ook naar een KPN-winkel hiervoor. 

Zodra je verlengt hebt, worden de teveel betaalde toestelkosten verrekend met je via de eerste factuur van het nieuwe abonnement. 

 


De contactmogelijkheden die @Noordzee  hierboven heeft aangegeven kloppen als een tierelier. Ik heb nog wel een stukje gemarkeerd, het is bij een verlenging niet zo dat de teveel in rekening gebrachte toestelkosten automatisch worden gecrediteerd. Dit moet je wel zelf aangeven en de betreffende medewerker die de verlenging met jou gaat doen dient hiervoor een formulier in te vullen wat naar een back-office van ons gaat. Zij zullen dan handmatig het teveel betaalde uitrekenen en crediteren. Geef dit dus wel aan bij de verlenging.

Ga je hier zo uitkomen of heb je mijn hulp nog verder nodig?



Dit moet je wel zelf aangeven en de betreffende medewerker die de verlenging met jou gaat doen dient hiervoor een formulier in te vullen wat naar een back-office van ons gaat. Zij zullen dan handmatig het teveel betaalde uitrekenen en crediteren. Geef dit dus wel aan bij de verlenging.

 

@Nico_ @Rterheide 

Je mag toch hopen en verwachten dat de betreffende medewerker hier zelf ook mee gaat komen als de medewerker ziet dat er al vele jaren teveel wordt betaald aan toestelkosten.  

Dit is namelijk een heel bekend fenomeen wat uitgebreid in de publiciteit is geweest. 


Ben ik met je eens @Noordzee maar het kan geen kwaad om het aan te geven. Better safe then sorry :hugging:


Ben ik met je eens @Noordzee maar het kan geen kwaad om het aan te geven. Better safe then sorry :hugging:

 

Bedankt voor jullie reacties, precies omdat het waarschijnlijk afwijkt van wat standaard gebruikelijk is heb ik hier de vraag gesteld. Ik zal met deze informatie de Telefonische manier of Chat proberen en specifiek vragen naar het formulier voor de back-office in orde te maken.

Ik zal hier een update plaatsen of ik er via die weg uitkom!

 

Rterheide


Beste KPN en KPN-klanten,

 

Bij deze de einduitslag over de teveel betaalde toestelkosten over de abonnementen waarin dit in het verleden verwerkt zat. Via de klantenservice van KPN heb ik de medewerker aan de telefoon de volledige situatie uitgelegd en dat dit teruggaat tot 2016. De medewerker was uiterst vriendelijk en heeft dit meteen bij zijn senior nagevraagd. Die verwees hem vervolgens door naar het formulier “Woekerrente”. Voor twee 06-nummers hebben we beide abonnementen verlengd naar een nieuw contract. Dan kan daarop volgens het formulier “Woekerrente” worden ingevuld. Na 9 dagen kwam per e-mail de bevestiging van de afdeling “Teveel betaalde toestelkosten”, die voor beide 06-nummers hebben uitgerekend wat de teveel betaalde toestelkosten waren. Voor beide 06-nummers samen, ging het om een bedrag van meer dan €800,00, wat op de eerstvolgende factuur verrekend wordt. In de bevestiging wordt aangegeven vanaf wanneer het oorspronkelijke abonnement afgelopen was.

KPN, bedankt voor het rechtzetten en de service. Ik hoop dat anderen ook met dit verhaal verder kunnen.