Skip to main content
Beantwoord

Aanpassing Telfort abonnement

• January 22, 2025
  • 13 reacties
  • 218 keer bekeken

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ik kreeg vandaag een beetje een vreemd mailtje van KPN. Er stond iets in van gratis extra’s en een telefoonnummer waarbij er 06-XXXXX en de laatste 3 cijfers van mijn nummer stond.

De titel kwam bij mij een beetje over als een nep mail, dus extra voorzichtigheid is geboden dan.

Gelukkig klopt het allemaal wel, maar zal de reactie gebruiken om feedback te geven dat het beter kan.

Ik krijg als extra's dat ik 3x zoveel belminuten krijg, dit omdat ik mijn belminuten niet meer 2 maanden mag meenemen vanaf maart en ik kan van een ander mobiel uit mijn huishouden MB's krijgen, wat momenteel niet van toepassing is, maar toch leuk dat het vanaf dan wel kan.

Mijn abonnement is nog uit de periode dat je na 10 minuten gratis je gesprek voortzet, wat soms een hoop minuten kan schelen zeker als het gesprek langer duurt dan die 10 minuten. Hierover zie ik niets en ik ben dan ook zeer benieuwd of dat nog wel van toepassing blijft.

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Goedemiddag ​@MandersOnline!  

De titel kwam bij mij een beetje over als een nep mail, dus extra voorzichtigheid is geboden dan.

Gelukkig klopt het allemaal wel, maar zal de reactie gebruiken om feedback te geven dat het beter kan.

Dank, ik heb deze feedback doorgegeven!

Mijn abonnement is nog uit de periode dat je na 10 minuten gratis je gesprek voortzet, wat soms een hoop minuten kan schelen zeker als het gesprek langer duurt dan die 10 minuten. Hierover zie ik niets en ik ben dan ook zeer benieuwd of dat nog wel van toepassing blijft.

Goed dat je dit checkt! Ik heb het nagevraagd en de optie Telfort Lang Lekker blijf je houden en zie je straks nog steeds op de maandelijkse facturen terug!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 22, 2025

Ik denk dat KPN van de oude abonnementsvormen af wil. Langzamerhand worden ze uitgekleed en wordt het aantrekkeleijker voor je gemaakt om naar een KPN-abonnement te gaan.

Abonnementen van uit de TFT wijzigen resulteert sowieso in een voortzetting als KPN abonnement. Is er in die tien jaar geen enkel vergelijkbaar alternatief uit gekomen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 22, 2025

Mijn abonnement is nog uit de periode dat je na 10 minuten gratis je gesprek voortzet

Dat zit er al heel lang al niet meer in. Bij de omzetting naar TFT al. Elke minuut valt onder de bundel. 

Je betaalt met zo'n oud abonnement veel ten opzichte wat je er voor krijgt. Dat wordt nu meer naar de tegenwoordige normen getrokken. 

Bij de kpn abonnementen is deze correctie voor € 1,25 onlangs geweest. 

Ik kreeg daarvoor 10 GB. x 2 voor thuis internet dus 20 GB. Ben er blij mee. 

Verder heb ik al jaren onbeperkt bellen/sms.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 22, 2025

Ik heb even gekeken, als ik nu aan zou passen naar een nieuw KPN abonnement ben ik duurder uit dan wat ik nu betaal, dit is namelijk 7,58 en daarvoor krijg ik 175 belminuten, onbeperkt SMS en heb ik 0 MB.

Het voorbeeld is dat ik nu net gehaald heb van de website van KPN:

Ik heb dan gekozen voor onbeperkt aantal belminuten en sms en wederom 0 MB, dan betaal ik per maand ineens 12,50, dat is een verschil van 4,92.

Het betreft een TFT Belbundel 2015 abonnement, deze is in 2016 afgesloten, dus ja heb het al een poosje, eerst nog met MB's maar die staan dus nu op 0 omdat ik die niet gebruik en het mij ruim 8 euro per maand bespaard.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 22, 2025

Waarom geen data? Geen smartphone? Nooit navigatie in gebruik bijvoorbeeld?

De TFT abonnementen zullen steeds meer naar kpn getrokken worden. En de hedendaagse verbruikseisen. 

Voor budget gebruik heeft kpn nu alleen nog mobiele provider Simyo. Ga daar eens kijken. 

€ 6. O GB, 400 minuten/sms. Bij looptijd van minimaal 2 jaar. Geen gratis pluspakket kpn tv. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 22, 2025

Ik heb nog even gekeken naar Simyo. Even van mijn niet zo veel bellen ding uit gegaan 400 belminuten voor 6 euro en anders 7 euro. Ik heb winst te pakken denk je dan, maar nee ik combineer voormalig Telfort Internet + TV en Bellen en krijg daar een korting van 5 euro dus dan is het abonnement ineens niet 6 of 7 euro, maar 11 of 12 euro, omdat ik vermoedelijk die korting niet meer krijg.

Op de vraag van waarom geen data kan ik vertellen dat mijn werkgever mij een simkaart aanbied met een databundel en die simkaart zit nu samen met mijn KPN simkaart in een telefoon. Dan zou je ook kunnen zeggen dan ga je ook bellen met die simkaart, ja dat kan, maar ik hou een klein beetje zakelijk en privé gescheiden als het gaat om bellen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 22, 2025

Bij Simyo is die prijs van € 6 gewoon die prijs hoor. Dat wordt niet € 11 ofzo. 

Maar blijf je dan wel die 7,58 betalen?

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 22, 2025

Klopt PeterG, maar mijn vaste verbinding wordt 5 euro duurder en dan reken ik het om als 6 + 5 euro minder korting op vast.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 22, 2025

Dan is er toch niks aan de hand.

Voor dat geld zou ik ook nooit meer uitgaand bellen met de vaste telefoon.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 22, 2025

Dan is er toch niks aan de hand.

Voor dat geld zou ik ook nooit meer uitgaand bellen met de vaste telefoon.

Ja ze passen mijn 175 minuten aan naar 3x 175 minuten per maand, maar ben benieuwd wat ze met dat bellen na 10 minuten doen.

Vaste telefoon staat hier overwegend ook omdat hier geen extra kosten voor zijn en ik heel soms nog eens een belletje krijg van mijn tante en dat hij heel handig is als de kinderen gezellig bij mij thuis zijn en ik een boodschapje doe ik ze even kan bellen, want zij hebben nog geen telefoon met simkaart.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 22, 2025

In tegenstelling tot wat ik eerder vermeldde maakt "Lekker Lang Bellen" nog steeds onderdeel uit van héél oude Telfort abonnementen. 

Daar is toch verder geen wijziging in aangekondigd. Op je factuur staat bij gesprekken langer dan 10 minuten als het goed is een L.

Maar met 525 basis minuten hoef je je daar toch niet druk om te maken. Ik begrijp dat je die 175 al niet haalt zelfs al was LLB er niet.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 22, 2025

Ik hoef me voorlopig niet druk te maken met 525 minuten per maand dat klopt. Maar ik haalde het de laatste paar maanden niet met 175 en ook niet met 200 minuten, dus het is wel een keer wat harder gegaan en dan ben ik blij dat ik naast die LLB de 2 maanden meeneem optie had.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • January 23, 2025

Goedemiddag ​@MandersOnline!  

Dank, ik heb deze feedback doorgegeven!

Goed dat je dit checkt! Ik heb het nagevraagd en de optie Telfort Lang Lekker blijf je houden en zie je straks nog steeds op de maandelijkse facturen terug!

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 23, 2025

Bedankt Shyrin,

Ik zal zelf ook nog de feedback knop gebruiken, maar fijn dat jij ook al wat hebt doorgegeven en ook fijn dat ik vanuit KPN zelf de bevestiging nu heb ook al vertelde PeterG het mij al.

Ik kan dus over een poosje meer bellen en nog altijd lekker lang bellen🎉🎊