Skip to main content

Beste lezers,

 

  1. Ruim 2 maanden geleden heb ik een simonly genomen daarbij is er verteld dat er geen aansluitkosten in rekening zou worden gebracht omdat ik al klant ben bij KPN. Dit bleek dus niet het geval te zijn. Echter kan ik nergens een vorm van compensatie aanvragen. Sinds de website zodanig is aangepast en veelal zelf moet doen zijn er vele dingen niet of nauwelijks te vinden.
  2. Zelf had ik een nog een simonly lopen bij Simyo, maar omdat ik een 5g netwerk nodig had ik nummerbehoud aangevraagd op een lopende abonnement. Tot mijn grote verbazing ontdekte ook hiervoor aansluitkosten heb betaald omdat er een nieuw abonnement is ingevoerd. Zelf heb ik vermeld dat het om een nummerbehoud ging, niet om een bestelling van een nieuw abonnement.

 

 

wie o wie kan mij de juiste richting duwen?

@bm281083 Welkom op het forum. 

Ik kan je proberen met punt 1 op weg te helpen. Dat gaat namelijk over een KPN abonnement. 

Zou je daarvoor je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

 

Wat betreft punt 2 begrijp ik dat het om een contractverlenging bij Simyo gaat. 

Daar kan ik je niet bij helpen, Simyo is een apart bedrijf. Daarvoor zou ik je dan ook willen adviseren contact op te nemen met Simyo. 


Nee punt 2 is dat ik van Simyo ben overgestapt naar KPN. 
 

Heb alles ingevuld in mijn profiel @Rutger_ 


@bm281083 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik zie de situatie wat betreft Simyo inderdaad ook voorbij komen. In eerste instantie is er een nieuw abonnement met nummerbehoud aangevraagd. 

Terwijl het nummer op een bestaand abonnement behouden had moeten worden. Dit is ondertussen hersteld. 

Ook heb ik de facturen er bij gepakt. En ik zie dat er voor dit onterechte nieuwe abonnement inderdaad aansluitkosten zijn gerekend. 

Deze heb ik dan ook in mindering gebracht op de volgende factuur waarop dit mogelijk is. Als er geen facturen meer volgen wordt er gekeken of er nog iets open staat. Als dat niet het geval is wordt het bedrag uitbetaald. 

 

Overigens geef je aan dat je 2 keer aansluitkosten betaald hebt. Het andere abonnement dat je bedoelt zie ik niet terugkomen. 

Heb je het factuurnummer van de factuur waarop hier de aansluitkosten zijn gerekend? 


Dat is een issue die in een kpn winkel is gebeurt. En is van 4 maanden geleden inmiddels. De huidige oplossingen die zijn geboden zie ik al beantwoord en opgelost.