Skip to main content

Kan KPN dit niet aanpassen, zodat een gebruiker zelf bepaalt hoe vaak een mobieltje overgaat, voordat die naar de voicemail overschakelt  Ik heb vaak het mobieltje niet heel snel bij de hand en dan gaat die al naar de voicemail.

Welkom op het forum @AHoltslag1950. Wanneer je de telefoon niet opneemt of kunt opnemen, wordt de beller na 20 seconden automatisch doorgeschakeld naar de voicemail. Dit is helaas voor de mobiele voicemail niet te veranderen zoals bij de voicemail voor de vaste telefoon. Daar kun je aangeven na hoe vaak overgaan de beller naar voicemail gaat.


Mij stoort dit enorm. Vorig jaar is Telfort overgegaan in Kpn. Sindsdien heb ik dit probleem ook. Want het is een probleem. Tenzij ik op mijn telefoon zit ben ik te laat met opnemen. Ik gebruik mijn telefoon bedrijfsmatig en krijg niet eens kans om mijn Handschoenen uit te doen om de telefoon te beantwoorden. Voor mijn klanten niet aangenaam om steeds de voicemail te krijgen. Het kost zelfs klanten. Voicemail uitzetten is ook geen optie! 
Dus dringend verzoek aan KPN om de keuze aan de kant te laten - in dit geval de gebruiker - en zelf te bepalen of de telefoon 4-6 of 8 keer overgaat. 
 

Ik kan natuurlijk ook overstappen naar een provider die de keuze wel aan de klant laat. Misschien wel het beste. 


Helemaal mee eens, hij gaat al naar de voicemail voordat ik überhaupt mijn telefoon kan unlocken. Voicemail uitzetten is geen optie. Hoe moeilijk kan het zijn voor een provider om een 2e optie te geven voor bv 10x overgaan. Is niet van deze tijd. Jammer. 


Ja, nu begrijp ik waarom ik tegenwoordig veel telefoon mis. Na 20 seconden en ik testte; krap 20 seconden; al naar de voicemail. Ik loop echt niet de hele dag achtermijn telefoon aan. 

Met de huidige technische stand van zaken en de vooropgestelde klantvriendelijkheid moet een en ander toich instelbaar gemaakt kunnen worden?

 

Jan van Ravenhorst


Beetje raar dat dit niet kan worden aangepast, ook niet heel klantvriendelijk. Het advies om je voicemail dan maar uit te zetten vind ik helemaal vreemd. Dat is toch geen oplossing….


IK weet niet hoe het werkt, maar het is toch nog steeds hetzelfde; binnen 20 seconden naar de beantwoorden. Blijft ongemakkelijk.