Skip to main content

Ik wil net overstappen naar kpn mobiel

Een bijbetaling doen zodat er 240 bleef staan dus geen bkr registratie en nog werd het geweigerd????

Hoe dan??

Hallo @Biankie74 heb je rechtstreeks bij KPN besteld of via een telefoonboer?

Geven ze een uitleg voor de weigering?

Wat zegt de BKR?

Door het nemen van een abonnement ga je toch een maandelijkse verplichting aan voor minimaal 2jaar en dat kan volgens de BKR toch net boven je budget uitkomen met het risico dat je niet aan je maandelijkse financiële verplichtingen kunt voldoen en dat risico gaat KPN dan niet nemen.

 

 


Nou ze geven niks aan verder ik zal ze even bellen morgen .…

Maar ik had een bijbetaling gedaan zodat het leenbedrag onder de 250 zou blijven dus dan word er geen toetsing gedaan bij het bkr…

 

Kreeg een mail maar geen verdere uitleg snap er gewoon niks van


Maar ik had een bijbetaling gedaan zodat het leenbedrag onder de 250 zou blijven dus dan word er geen toetsing gedaan bij het bkr…

Hallo @Biankie74 dat betekent slechts dat het niet geregistreerd wordt bij de BKR omdat het ‘contant’ afgerekend wordt, maar die aboverplichting wordt wèl getoetst en als er reeds meerdere verplichtingen geregisteerd staan, kan dit abo net de druppel zijn die de emmer doet overlopen en dan gaat het dus niet door bij KPN.

Probeer het eens bij een andere provider, ik lees ook wel eens dat het bij de ene provider wel kan en bij de ander niet.

 


Ik heb nu een abonnement bij Vodafone dacht ga overstappen naar kpn omdat ik daar tv enz ook heb..

Nooit geen achterstanden of iets gehad bij Vodafone of waar ook.. dus vind het nog steeds raar hahaha…

Maar had al gelezen dat meer mensen er last van hebben dus ik blijf dan maar gewoon bij Vodafone 🤷‍♀️


Ha @Biankie74, welkom! Een check bij de BKR gebeurt inderdaad niet onder de 240 euro. Maar er kunnen wel andere redenen zijn waarom een bestelling wordt afgewezen. Zo mag je bijvoorbeeld maar een bepaald aantal abonnementen op je naam, om even een voorbeeld te noemen. Als je meer informatie wilt, kan je het beste even bellen met 0800-0402 op kantoordagen. Mijn collega's kunnen contact opnemen met de afdeling risicobeheer om meer duidelijkheid te krijgen.