Skip to main content

In maart 2023 heb ik, na een 2-jarig abonnement, ervoor gekozen om niet dat contract te verlengen maar met dezelfde telefoon een maandelijks opzegbaar contract af te sluiten. Dit omdat de telefoon al versleten was, maar ik niet weer aan 2 jaar kosten wou vastzitten.

Nu de telefoon kapot is gegaan, wil ik graag een nieuwe kopen, met abonnement. Echter blijkt nu dat de KPN een 2-jarig abonnement heeft afgesloten inclusief verzekering. Beiden iets wat ik niet wou. Ze hebben al toegegeven dat de verzekering fout is gegaan, maar toen ik aangaf dat ik het contract wil ontbinden omdat ik nooit dit aanging met de intentie van 2 jaar, kon het niet. 

Na de hele dag van het kastje naar de muur te worden gestuurd (zowel via de klantenservice als in de winkel), is de conclusie dat ik vast zit aan het verkeerde abonnement zonder toestel.

Nu wil ik graag het contract afkopen, en helemaal weg bij KPN. Het liefst wil ik het contract ontbinden, maar dat moet via een advocaat gaan lopen vrees ik.

Heeft iemand ervaring met het afkopen van een dergelijke abonnement of iets soortgelijks meegemaakt?

 

Groet,

Lotte

Je kan het contract afkopen maar dan betaal je alle maanden die je contract nog duurt in één keer met daarbij wat administratiekosten.  Dat is in jouw geval veel geld. Misschien heb je de mogelijkheid om een los toestel te kopen.  Uiteraard hoef je dat niet bij kpn te doen.


Dag @Joep1965 , 

Dank voor je vlotte reactie. 

Bedoel je een los toestel en dan dit abonnement er op laten zetten? 

KPN gaf aan dat het afkoopbedrag 357eu zou zijn. Het is mij echter compleet onduidelijk of dit is voor of na de verzekeringskosten, want die krijg ik (hopelijk) nog wel terug. Het is mij in ieder geval wel toegezegd.

 


Het abonnement staat op de simkaart.  Je kunt de simkaart in het nieuwe toestel plaatsen en klaar is Kees. Je kunt een toestel kopen bij bijvoorbeeld Coolblue of Belsimpel. Is het duidelijk zo?


Enige nadeel is nu dat je geen lening kunt nemen. Maar je nieuwe telefoon in 1 keer moet betalen. Dus een dure nieuwe iPhone zal mogelijk niet lukken. 

En waarom heb je überhaupt verlengt? Na de minimale contract periode loopt een abonnement gewoon door. Nog jaren desnoods. Dan kun je ieder moment per direct verlengen voor een toestellening.

Maar ja, een lening kan nu niet. Dus koop gewoon een toestel wat je in één keer kunt betalen. Dat scheelt ook maandlasten. 

Stop daar je simkaart in ( waar je nummer en abonnement aan gekoppeld is). Et voila. Je kunt weer verder.

Winkels Coolblue, Mediamarkt, Optie #1, Phone house, etc.