Skip to main content
Antwoord

Abonnement bestellen niet mogelijk en bij telefonisch contact wordt er meteen opgehangen

• September 18, 2025
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

Nikki Van der Hoeven
Nieuwkomer

Ik probeer al weken een abbonement bij jullie te bestellen, telkens krijg ik gelijk te zien, aanvraag niet mogelijk. Ik kies ervoor om de reden via email te ontvangenĀ 

In de email staat dat ik hem zelf heb geannuleerd

Dit is niet het geval

Ik heb al telefonisch contact gehad meerdere keren en telkens wordt er opgehangen???

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Nikki Van der HoevenĀ 

Dat je aanvraag voor een nieuw abonnement wordt afgewezen/geannuleerd kan aan verschillende factoren liggen, denk hierbij aan kredietwaardigheid.
Bij elke nieuwe aanvraag voor een mobiel abonnement bij KPN, wordt er automatisch gecheckt naar je kredietwaardigheid, en daarvoor wordt informatie opgevraagd bij:

• Focum:Ā verzamelt informatie uit openbare bronnen, rechtbanken, incassobureaus en deurwaarders.Ā 

• Experian: verzamelt en verwerkt gegevens zoals betalingservaringen, schuldsaneringen en faillissementen. Zo helpen ze hun opdrachtgevers financiĆ«le risico's kleiner te maken.Ā 

• Stichting Preventel: houdt bij of personen of bedrijven bij 1 of meer telecomproviders een factuur nog niet betaald hebben.Ā 

Daar komt dan een bepaalde score uit, die uiteindelijk bepaald of je wel of geen abonnement kunt krijgen.

Daarnaast kunnen eventuele openstaande facturen bij KPN, er ook voor zorgen dat je geen nieuw abonnement kunt afsluiten, totdat de facturen zijn betaald.

Wil je exact weten, waarom je bestelling is geannuleerd, dan kun je het beste even bellen met de afdeling acceptatie (nieuwe abonnementen).

Een medewerker kan dan kijken, waar het door komt en je daarbij verder helpen.

Meer info over jeĀ afwijzing?

Bel ons op 088-848 94 64.

We zijn bereikbaar:
- Maandag t/m woensdag van 8.00 tot 18.00 uur
- Donderdag en vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur
- Zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur
- Zondag van 12.00 tot 17.00 uur

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Nikki Van der HoevenĀ 

Dat je aanvraag voor een nieuw abonnement wordt afgewezen/geannuleerd kan aan verschillende factoren liggen, denk hierbij aan kredietwaardigheid.
Bij elke nieuwe aanvraag voor een mobiel abonnement bij KPN, wordt er automatisch gecheckt naar je kredietwaardigheid, en daarvoor wordt informatie opgevraagd bij:

• Focum:Ā verzamelt informatie uit openbare bronnen, rechtbanken, incassobureaus en deurwaarders.Ā 

• Experian: verzamelt en verwerkt gegevens zoals betalingservaringen, schuldsaneringen en faillissementen. Zo helpen ze hun opdrachtgevers financiĆ«le risico's kleiner te maken.Ā 

• Stichting Preventel: houdt bij of personen of bedrijven bij 1 of meer telecomproviders een factuur nog niet betaald hebben.Ā 

Daar komt dan een bepaalde score uit, die uiteindelijk bepaald of je wel of geen abonnement kunt krijgen.

Daarnaast kunnen eventuele openstaande facturen bij KPN, er ook voor zorgen dat je geen nieuw abonnement kunt afsluiten, totdat de facturen zijn betaald.

Wil je exact weten, waarom je bestelling is geannuleerd, dan kun je het beste even bellen met de afdeling acceptatie (nieuwe abonnementen).

Een medewerker kan dan kijken, waar het door komt en je daarbij verder helpen.

Meer info over jeĀ afwijzing?

Bel ons op 088-848 94 64.

We zijn bereikbaar:
- Maandag t/m woensdag van 8.00 tot 18.00 uur
- Donderdag en vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur
- Zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur
- Zondag van 12.00 tot 17.00 uur

• September 18, 2025

Dan denk ik dat je stout geweest bent... šŸ˜‰

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 19, 2025

Hi ​@Nikki Van der HoevenĀ en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt.Ā 
Ik zie dat je een hoop goede tips hebt gekregen van Michel, dus hopelijk kun je daarmee uit de voeten. šŸ™‚

Mocht je toch nog vragen hebben, laat het hier gerust weten!