Skip to main content

Ik had geen mb’s meer over en besloot om dan onbeperkt data te nemen. Blijkt het pas volgende maand in te gaan. Ik heb altijd een abonnement gehad bij Tele2 en dit ging per direct in. Waarom hebben jullie dat niet? T-Mobile en Vodafone hebben dat ook. Dat het per direct in gaat, alleen de kosten worden later gefactureerd. Nu zit ik de hele maand zonder internet en ik ga geen 8 euro betalen voor 1gb, daar kan ik net een ritje mee rijden met google maps.

Tja, zo werkt dat nu 1maal bij KPN. Daar is niets aan te doen.


Hoe weinig GB had je dan in je abonnement?

Hier 10 en daar kom ik ruim mee uit.

En heb je bijvoorbeeld tv gekeken buiten de deur? In HD is dat al gauw 2 GB per uur. 

Kpn houdt administratief de factuur periode aan. Altijd al. Met wijziging binnen je abonnement. 

Alleen met verlengen gaat het per direct in. 


Ik heb normaal gesproken 10gb bij kpn en 20gb bij tele2. Doordat ik een berekening maakte dat ik goedkoper zou uitkomen bij kpn, had ik mijn mb’s van tele2 verlaagd en dat van kpn naar onbeperkt gezet. Nu is het zo dat de mb’s van tele2 op zijn en kpn ook. Dit komt doordat ik elke dag aan het reizen ben en onbeperkt data nodig heb. 
 

Alleen nu zit ik zonder data de hele maand, want ik ging ervan uit dat kpn direct gewijzigd zou worden. 


Hè wat jammer. Is je factuur maand echt net ingegaan? Dan zit je echt even een poos zonder in je vakantie. Extra GB's zijn duur inderdaad. Heel zuur dit.

Ik kan maar één ding verzinnen. 

Tijdelijk een extra abonnement nemen want dat gaat gelijk in. Er kunnen 2 sims in een telefoon tegenwoordig. Alleen heb je dan wel 25 euro aansluitkosten. En dan een looptijd van één maand nemen opdat je het tijdig kunt stoppen en niet pas na een jaar. 

Hopelijk ben je in Nederland. Even een (kpn) telefoon winkel bezoeken en het is het makkelijkst geregeld. En het snelst. 


Dat zou inderdaad een optie zijn. Bedankt voor het reageren! 


Die optie van een tweede abonnement kost wel vele malen meer dan een losse bundel. 
Je kunt van dat geld misschien wel vijfmaal een bundel kopen en het is veel minder gedoe. 
 

Ik zou voor de losse bundels gaan en de komende weken wat vaker WiFi gebruiken. 


Ja euh één losse bundel van maar 1 GB kost 8 euro. Dennis heeft de komende weken wel 15 of meer GB nodig mede in verband met navigatie. 

Je moet het tijdelijke abonnement niet afzetten tegen één bundel van maar 1 GB voor € 7,99.


Wel gek dat het niet meteen ingaat. Hier ook jaren klant geweest van Vodafone en nu sinds kort bij KPN en had verwacht dat KPN dit (net zoals Vodafone) ook had. Klinkt ook vrij logisch. Wellicht dat de klantenservice nog wel iets kan met je activatiekosten als je het verhaal uitlegt, maar dat hangt ook waarschijnlijk weer af van wie je spreekt.

Hoop dat je nog een goede tijdelijke oplossing of andere werkwijze weet te vinden.


Bij KPN heb je maar twee opties. Ben je door de data of minuten van je huidige abonnement heen? Dan wordt je internetsnelheid verlaagd en voor bellen en sms’en betaal je dan per minuut en sms. Wil je snel en voordelig blijven internetten, bellen of sms’en? Bekijk dan wat voor jou voordeliger is: Je abonnement (tijdelijk) verhogen of een Extra Bundel aanzetten via MijnKPN.

Het abonnement verhogen/verlagen gaat in aan het begin van de volgende factuurperiode, een extra bundel gaat direct bij aanschaf in.

bron: Extra bundel aanzetten of je abonnement verhogen | KPN.com