Skip to main content
Vraag

Abonnement opgezegd, maar is niet verwerkt

• May 19, 2026
  • 7 reacties
  • 51 keer bekeken

Waarom is mijn opzegging nooit verwerkt terwijl ik wel een bevestigingsmail heb ontvangen. Intussen wordt er wel geld afgeschreven. Ik wil dat terug.

7 reacties

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • May 19, 2026

In die bevestiging, per wanneer stopt je abonnement? Je hebt 30 dagen opzegtermijn. Als je abonnement stopt per 01-06, maar jouw factuur loopt van elke 10de van de maand (dus 10-05 tot 10-06) moet je wel voor die volledige maand betalen, het teveel betaalde bedrag krijg je daarna terug op je slotfactuur. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 19, 2026

opzegging bevestiging ontvangen op 12/2/26.

Inmiddels nog steeds afgeschreven. Dus 16/3, op 16/4 en 15/5.

Drie maal 12,63 retour aub

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 19, 2026

waarom is er geen email Dres van klantenservice….wat een onzin

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • May 19, 2026

opzegging bevestiging ontvangen op 12/2/26.

Inmiddels nog steeds afgeschreven. Dus 16/3, op 16/4 en 15/5.

Drie maal 12,63 retour aub

Dan moet je even bellen met 0800-0402 (gratis) en dan kan een medewerker dit voor je uitzoeken, Leden van deze community werken niet voor KPN en kunnen dit dus ook niet voor je vergoeden. Wel belangrijk om te weten dat de bevestiging van je opzegging niet hetzelfde als is als de datum. Ik kan ook opzeggen vandaag, hier vandaag een bevestiging van krijgen en pas over 3 maanden opgezegd worden omdat mijn contract nog 3 maanden loopt. 

Ik hoop dat je je gemaakte kosten terugkrijgt!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 19, 2026

Waarom is er niet gewoon een email adres en waarom deze farce van een community? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 19, 2026

Waarom is er niet gewoon een email adres en waarom deze farce van een community? 

Beste ​@gebruiker097 KPN kent vele communicatiekanalen, maar geen mailverkeer.

Je kunt bellen via 0800 0402 tijdens kantooruren en 24/7 via Facebook, X of Instagram.

Ook kun je 24/7 een belafspraak maken via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Succes

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@gebruiker097, wat gek en vooral erg vervelend dat dit zo is verlopen. Zeker als je al een bevestiging van de opzegging hebt ontvangen en er daarna alsnog bedragen zijn afgeschreven.

Goed dat je die bevestiging hebt bewaard, want dat is in dit soort situaties echt belangrijk om erbij te houden wanneer dit verder onderzocht wordt. Ik raad je aan om hiervoor echt even een belafspraak in te plannen, zodat een medewerker het dossier en de afschrijvingen goed kan nalopen.

Weet je toevallig ook of je op het moment van opzeggen al contractvrij was? Dat kan namelijk nog invloed hebben op de einddatum van het abonnement.