Skip to main content

Ik heb mijn telefoon nu al zo’n anderhalf jaar en het abonnement verloopt pas in december, dat duurt nog wel even dus ik vroeg me af of ik het abonnement kan opzeggen en dan een abonnement met een nieuwere telefoon Kan krijgen. Is dat nu al mogelijk of moet ik eerst tot december wachten?

Hallo @MaxBeckers,

Je mag vier maanden voor de einddatum verlengen met een nieuwe telefoon. Dus in jouw geval is dat in augustus.  Dus je zal vrees ik nog even moeten wachten. 

Bij voortijdig opzeggen wat wordt de termijn die nog rest inclusief een boete in een keer doorberekend en je 06 nummer komt te vervallen. Je kan wel een losse telefoon kopen, maar die dient wel in een keer betaald te worden.


Hoi Max, welkom op het forum! Je kunt inderdaad voortijdig opzeggen, maar dan moet je wel ineens de toestelkosten én abonnementskosten van de resterende periode betalen. En komt inderdaad je 06-nummer te vervallen. Dat lijkt me een beetje zonde.

Regulier verlengen kan 120 dagen voor je einde contractsdatum, dan is ongeveer vier maanden. Maar ook dan zou je dus tot augustus moeten wachten. Een andere optie is je toestel vervroegd aflossen. Je betaalt dan de resterende toestelkosten ineens. Je abonnement wordt dan een Sim Only variant. En dan kun je, vanaf de 1e van de volgende maand, tussentijds verlengen. Je hoeft dan niet de resterende maanden van het lopende contract te betalen, je krijgt dan per direct* een nieuw contract en toestel. 

Als je dit dan ook in april nog zou doen, kun je vanaf 1 mei verlengen met een nieuw toestel.

 

*gaat in op het moment dat je dan je nieuwe toestel hebt ontvangen