Skip to main content
Antwoord

Abonnement staat niet helemaal op de juiste gegevens, hoe pas ik het aan?

• August 13, 2025
  • 7 reacties
  • 88 keer bekeken

Bij afsluiten KPN abonnement (heb ik telefonisch gedaan) heb ik internet, tv en vastbellen op naam van mijn vriend gezet, vervolgens moest er ook een mobielabonement bij, alleen daar waren de gegevens ID kaart voor nodig. Omdat ik alleen de mijne bij de hand had, is het mobiele abonementop mijn naam gezet, maar wel aan zijn rekeningnummer gekoppeld. Nu zijn we uitelkaar, ik zag zijn gegevens nog in mijn KPN app. Maar nu ik mijn eigen KPN aansluiting heb, is dit weg. Ik moet het abonnement dus overzetten, maar de gegevens lopen doorelkaar. Ik kom er niet uit wat ik waar moet invullen.

Ik weet niet hoe ik dit beter, korter of anders moet uitleggen😊

Kan iemand mij helpen.

Beste antwoord door bnh

Beste ​@KPNdigibeet,
Ik denk dat we je hier uitstekend op weg kunnen helpen.

Vervelende situatie, maar als de contacten onderling goed zijn, kun je een contractovername doen. Dit kan volledig online zonder klantenservice via het volgende formulier:
https://www.kpn.com/service/administratie/wijzigen/contract-overnemen/doorgeven

Als jullie minder goed uit elkaar zijn gegaan en geen contact meer hebben, kun je het contract alleen nog opzeggen.

Mochten er toch nog onverhoopt problemen optreden, dan kunt u het advies van ​@huistijger volgen.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

7 reacties

• Auteur
  • August 13, 2025

Mijn kpn-emailadres zit gekippeld aan het abonnement van mijn ex, ik weer niet of ik daar ook een email-acount heb. Nu zou ik graag mijn emailadres aan mjjn eigen abonnement willen koppelen.

Twee vragen: moet ik daarvoor eerst een emailacount aanmaken?

En kunnen jullie mij helpen, mijn ex werkt niet mee en dreigt mer het opheffen van mijn mailadres.

Ik weet wel zijn abonnementsnummer, adres, telefoonnr etc..

Admin: topics samengevoegd

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 13, 2025

Hoi ​@KPNdigibeet 
Je kunt het beste een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je op een moment dat jou uitkomt.
Of je kunt bellen met 0800 0402 en vragen naar de administratie.

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.
Het forum kan je hier niet mee helpen dit is een klanten helpen klanten forum

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 13, 2025

Beste ​@KPNdigibeet,
Ik denk dat we je hier uitstekend op weg kunnen helpen.

Vervelende situatie, maar als de contacten onderling goed zijn, kun je een contractovername doen. Dit kan volledig online zonder klantenservice via het volgende formulier:
https://www.kpn.com/service/administratie/wijzigen/contract-overnemen/doorgeven

Als jullie minder goed uit elkaar zijn gegaan en geen contact meer hebben, kun je het contract alleen nog opzeggen.

Mochten er toch nog onverhoopt problemen optreden, dan kunt u het advies van ​@huistijger volgen.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • August 13, 2025

Een admin heeft jouw topic samengevoegd, waardoor ik je tweede bericht had gemist.

Het beste wat je kan doen, als hij niet meewerkt is een laatste waarschuwing geven aan hem. Als hij niet meewerk aan het overnamen van het contract kan jij deze opzeggen omdat jij juridisch eigenaar bent van het contract met zijn nummer.

Betreft je eigen nummer, maak nieuw e-mail adres aan, daarna een nieuw KPN account, daarna kan je alle producten die op jouw naam staan overzetten naar het nieuwe mijn kpn account.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@KMdigibeet en welkom bij de KPN Community. Wat een nare situatie. 😕 Fijn dat je hier al wat tips hebt gehad. Is het daarmee gelukt? 

Zo niet, en mocht je persoonlijke hulp prettig vinden, dan raad ik je ook deze tip aan:

Je kunt het beste een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je op een moment dat jou uitkomt.
Of je kunt bellen met 0800 0402 en vragen naar de administratie.

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Dan kan mijn collega alles met je doornemen en hopelijk staat alles dan snel weer goed. 

Overigens wat dit betreft:

mijn ex werkt niet mee en dreigt mer het opheffen van mijn mailadres.

Al zou dit opgezegd worden, als jij een eigen abonnement hebt dan kun je daar dit e-mail adres weer opnieuw op aanvragen. Maak je daar dus niet teveel zorgen over, ook daar kan mijn collega je telefonisch tips over geven. 

• Auteur
  • August 14, 2025

Bedankt voor de reacties,

Het probleem met het contractovername formulier is, dat ik zijn gegevens, ID nr en bankrekeningnr moet invullen. Dat heb ik niet. Als ik niet alle velden invul kan ik t niet versturen.

Nu heeft hij ook bewind, ik heb daarheen gemaild.antwoord: of ik het kan doen🙈,

Lastig dit.

Opzeggen kan ook, maar dan draai ik voor de openstaande kosten op.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Check, goed om naar bewind te mailen. Hopelijk kunnen zij je verder helpen en probeer anders de eerder gegeven tips! Opzeggen zou niet nodig hoeven zijn.Â