Skip to main content

Ik maak uit eerdere berichten op dat mobiel abonnement niet tussentijds kan worden stopgezet  en mochten wij het nummer willen behouden dan is het door laten lopen de enige optie en het simkaartje eruit halen, zodat er in ieder geval niet mee gebeld of ge-sms't kan worden.
Ons toestel heeft een e-simkaart in plaats van een fysieke simkaart, is het dan mogelijk om de e-simkaart tijdelijk inactief te maken? 

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Hallo @MCA2000 

 

Je kan een e-sim uitschakelen op Android of verwijderen op een iPhone, je zou hem ook als 2de nummer in kunnen stellen en alle gesprekken via het primaire nummer laten lopen.

Voor Android:

1.Ga naar Instellingen > Verbindingen

2.Klik op SIM-kaart beheer
3.Selecteer e-sim
4.Klik op de indicator om e-sim uit te schakelen
5.Klik op de terugtoets
6.Selecteer bij Oproepen, SMS-berichten en Mobiele gegevens, de normale simkaart

 

Voor iPhone zie hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT209044

Je kan hem op een iPhone ook helemaal verwijderen en later via de MijnKPN app weer installeren.

Volg onderstaande stappen als je e-sim wilt verwijderen.
1.Ga naar Instellingen > Mobiel Netwerk > Mobiele data
2.Selecteer het abonnement dat je wilt verwijdere
3.Klik op 'Verwijder mobiel abonnement'

Als ik het abonnement stopzet, kan ik hetzelfde nummer dan later weer behouden? 

Nee dat kan niet, als je hem opzegt dan vervalt het nummer.

 

ik wil het abonnement stopzetten wegens financiële redenen en in plaats van abonnement voortaan opwaarderen met prepaid tegoed maar wil graag hetzelfde nummer behouden. Is dit mogelijk? 

Je kan hem ook laten omzetten naar prepaid als je buiten je contractsperiode zit, hou er dan wel rekening mee dat je minimaal 1 keer per 6 maanden een uitgaand gesprek moeten hebben, een SMS verstuurt of mobiel internet gebruikt om het nummer actief te houden, doe je dat niet dan vervalt het nummer na 6 maanden + 90 dagen, in die laatste 90 dagen kan je alleen nog gebeld worden of SMS ontvangen, je kan je nummer dan alleen behouden door het beltegoed op te waarderen.


Bedankt voor de reactie. Heel fijn om te weten dat ik het nummer kan behouden door te laten omzetten naar prepaid in plaats van op te zeggen. 


Bedankt voor de reactie. Heel fijn om te weten dat ik het nummer kan behouden door te laten omzetten naar prepaid in plaats van op te zeggen. 

Je moet dan wel buiten je contractsperiode zitten, dat was ik nog vergeten erbij te zetten.

Heb ik er nu ook bijgezet in mijn vorige post.


Nogmaals bedankt!