Skip to main content

Hallo,

Ik ben ook de gelukkige met een redelijk extra gratis aan GB's 35, dus 50 in totaal. 

Ik blijf het na al die jaren dat ik het doe het altijd nog raar vinden dat als ik een abonnement "verleng", ik dus eigenlijk niet verleng. 

Verlengen in mijn ogen is dus gewoon weer afspreken dat het huidige abonnement voor weer opnieuw 2 jaar vast staat. Geen goedkopere optie als die er is of duurder. 

Het abonnement verlengen bestaat niet eens volgens mij. Is dit volgens de regels het zo te noemen?

Groet, Vincent

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Hallo @V. Nijhuis een abo verlengen heeft alléén zin als je er qua diensten en/of prijs op vooruit gaat.

Anders kun je gewoon je bestaande contract aanhouden, met dit verschil dat je nu contractvrij bent en maandelijks op kunt zeggen.

Het woord verlengen is in feite een nieuw contract aangaan voor 1 of 2 jaar tegen de dan geldende voorwaarden en prijzen.

 

 


Verlengen is inderdaad gewoon een nieuw contract. En alles wat je bij het oude contract had bestaat niet meer.


Het verschil zit er vooral in, dat je niet nogmaals aansluitkosten betaald. Bij een geheel nieuw abonnement betaal je immers €25,00 administratiekosten. 


Verlengen in mijn ogen is dus gewoon weer afspreken dat het huidige abonnement voor weer opnieuw 2 jaar vast staat.

2 jarige abonnement bestaan niet bij KPN particulier. 

Maar als u wilt dat het huidige abonnement gewoon onveranderd door blijft lopen, dan hoeft u niets te doen. Als u niets doet blijft het gewoon onveranderd lopen.


Verlengen in mijn ogen is dus gewoon weer afspreken dat het huidige abonnement voor weer opnieuw 2 jaar vast staat.

2 jarige abonnement bestaan niet bij KPN particulier. 

Maar als u wilt dat het huidige abonnement gewoon onveranderd door blijft lopen, dan hoeft u niets te doen. Als u niets doet blijft het gewoon onveranderd lopen.

Bij Mobiel zijn er natuurlijk wel 2-jarige contracten 😉. De consumenten mobiele abonnementen zijn er ook in 2-jarige variant.