Skip to main content

Goedemorgen, 

Ik wil graag mijn abonnement met toestel verlengen enkel heb ik een hele nare ervaring gehad met de levering bijna 2 jaar geleden. Ik woon in een appartementencomplex waar vaak pakketjes gewoon in de lobby gelegd worden, daarnaast staat er een zogenoemde ‘bring me box’ zodat je niet thuis hoeft te zijn als er een pakketje binnenkomt. Hiervoor dien je tijdens de levering van een pakket mee te geven dat je het in de bring me box wilt hebben, zonder tag gewoon de reguliere manier. Post NL heeft er een handje van om niet naar boven te lopen en gewoon pakketjes in de lobby te leggen waar iig alle bewoners bij kunnen maar ook buitenstaanders als de deur geopend wordt en lang open blijft staan, er staat ook een mooie bonenkoffie apparaat dus ook niet bewoners en bezorgers vinden het fijn om hier gebruik van te maken. Bij mijn vorige levering is er niet aangebeld bij mij boven, ik heb ook niets getekend wat wel moet in theorie. Ik heb daarna het pakketje in de bring me box aangetroffen maar zonder inhoud, deze is dus gestolen ergens bij Post NL in het distributieproces? Inside job mogelijk, meerdere mensen hebben hier iig aandeel in gehad. Doet er ook verder niet toe, ik ben toen in een maanden lang traject geweest met KPN en ben uiteindelijk na enorm lang van het kastje naar de muur gestuurd te worden, doorgeschakeld naar een escalatiemanager, hier heb ik voor de 10e keer mijn verhaal moeten uitleggen en ben ik uiteindelijk geholpen (in tussen is het abonnement gewoon doorgelopen en heb ik ook moeten betalen, hier ben ik uiteindelijk gedeeltelijk voor gecompenseerd). Het hele proces heeft dus enorm veel tijd en moeite gekost maar uiteindelijk heb ik mijn toestel kunnen ontvangen, maar wederom in de bring me box zonder dat dit aangegeven was, en heb ook geen handtekening moeten zetten. Ik heb de bezorger hier op aangesproken en een klacht ingediend bij Post NL (hier wordt te weinig mee gedaan). 

Mijn concrete vraag, ik wil verlengen met een toestel maar ik wil dit niet weer aan gaan en dus uitsluiten dat dit kan gebeuren. KPN heeft geen toestellen meer op voorraad in de winkel, KPN stuurt geen toestellen naar een ander adres dan je woonadres. Volgens mij las ik zelfs dat als je langer dan 5 jaar klant bij KPN bent dat je niet eens meer hoeft te tekenen voor het in ontvangst nemen van een pakketje. Kortom hoe kan ik bij KPN verlengen met toestel en er vrijwel 100% zeker van kan zijn dat het hele proces goed gaat, ik ben nu gewoon bang om dit te doen. KPN gebruikt nog steeds dezelfde doosjes waarvan iedereen die kwaad wilt doen, weet hoe dit in elkaar steekt. 

Hoe kan KPN mij hier helpen? 

Hallo @GvBree ,


Mijn concrete vraag, ik wil verlengen met een toestel maar ik wil dit niet weer aan gaan en dus uitsluiten dat dit kan gebeuren. KPN heeft geen toestellen meer op voorraad in de winkel,

KPN heeft nog wel een aantal goedkopere toestellen op voorraad in de winkels. Het is dus afhankelijk wat jij voor toestel wilt. Vraag in de KPN-winkel naar de voorwaarden. 

Verder kun je ook in een andere winkel jouw abonnement verlengen met een nieuwe telefoon. Denk aan bv BelSimpel, Mediamarkt etc. In iedere winkel zullen andere telefoons op voorraad zijn. 


@Noordzee 

Bedankt voor je terugkoppeling, ik hoop dat ik dan bij Mediamarkt of dergelijke winkel mijn abonnement kan afsluiten met toestel zonder al te veel bij te betalen. Nu denk ik dat zo'n winkel ook wel een beetje marge wilt pakken. Ik verwacht ook eigenlijk een terugkoppeling van KPN zelf met een oplossing want als het niet via zo'n dergelijke winkel mogelijk is, dan ga je gewoon weg als klant lijkt mij.