Skip to main content
Beantwoord

Abonnement wijzigen via MijnKPN app lukt niet meer

• August 16, 2025
  • 5 reacties
  • 81 keer bekeken

Voorheen kon ik probleemloos mijn abonnement  wijzigen via de kpn app. Sinds deze week krijg ik continu de melding: kan abonnement  niet wijzigen, omdat er een wijzigingsverzoek uitstaat of in behandeling is.

Dat is dus niet het geval. De klantenservice weet ook niet hoe dit kan, en belangrijker, ook niet hoe dit verholpen kan worden.

Ik heb het idee dat het met de (verplichte) 2 staps verificatie te maken heeft. Die is vorige week verplicht geactiveerd.

Ik heb al heel lang een kpn abonnement en kom niet van een andere provider af.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Hanzi1, dit hoeft geen bug te zijn. Hoe lang heb je jouw abonnement al in deze vorm? Hoe lang geleden heb je het gewijzigd? Bij abonnementen die heel lang niet gewijzigd zijn zien we deze melding ook vaker komen, dan kan het (door de klantenservice, bijvoorbeeld via een terugbelafspraak) aangepast worden door het abonnement over te zetten naar een nieuwere abonnementsvorm.

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Hanzi1 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen ligt het in elk geval niet aan de 2-stap-verificatie van je Mijn KPN account.
Dit alleen voor een extra beveiligingslaag, zodat vreemde (lees=criminelen) niet bij je persoonlijke gegevens kunnen komen tijdens bijvoorbeeld een hack. 
Dit staat volledig los, van het wijzigen van je abonnement.

Als je zeker weet dat er geen wijziging door jouw is gedaan, en je krijgt de melding die je nu ziet staan, dan zou de Back Office van KPN daar naar moeten kijken.
Hiervoor dient dan een ticket aangemaakt te worden, door een medewerker van de telefonische klantenservice, die het dan voor je door zet naar de Back Office afdeling.

Zodra de Back Office het probleem heeft verholpen, wordt je daarvan op de hoogte gebracht, waarna je gewoon weer je abonnement probleemloos kunt wijzigen.

Zelf kun je dit niet oplossen, dit moet echt gedaan worden door de Back Office van KPN.

Dus bel tijdens de openingstijden van de klantenservice naar 0800-0402.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2025

Bedankt voor de tip. Ik denk zelf aan een bug in de software. Ga dit dus doorzetten.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 19, 2025

Hoi ​@Hanzi1, dit hoeft geen bug te zijn. Hoe lang heb je jouw abonnement al in deze vorm? Hoe lang geleden heb je het gewijzigd? Bij abonnementen die heel lang niet gewijzigd zijn zien we deze melding ook vaker komen, dan kan het (door de klantenservice, bijvoorbeeld via een terugbelafspraak) aangepast worden door het abonnement over te zetten naar een nieuwere abonnementsvorm.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 22, 2025

Beste Jasper,

Wij hebben dit abonnement de laatste jaren 2 a 3 keer per jaar gewijzigd. Naar hogere bundel en weer terug. Waarom dit nu niet meer zou kunnen, lijkt mij huiswerk voor jou als moderator om uit te zoeken. Kan niet moeilijk zijn. Zou prettig zijn om dat eens helder te hebben. Ook nooit een mail van KPN ontvangen dat dit niet meer zou kunnen.

Terwijl over andere zaken je regelmatig wordt geĂ¯nformeerd per email.

Jasper van KPN
Moderator

Op je profiel staan geen gegevens, dus ik kan niets zien voor jouw situatie. Als je de genoemde terugbelafspraak maakt kan het direct samen met jou bekeken worden. Als je die inmiddels gemaakt hebt kan het al opgehelderd zijn zelfs.