Skip to main content

Om onderweg ook Internet te hebben heb ik een MiFi router. Hiermee hebben niet alleen onze smartphones, maar ook onze tablets en laptops onderweg Internet, met een enkel mobiel abonnement. Met een MiFi router kun je niet bellen. De enige SMSjes die ik verstuur/ontvang met de MiFi router zijn gratis SMSjes voor bijvoorbeeld het opvragen van saldo, of activeren van een bundel. Ik ben dus op zoek naar een abonnement met veel data, maar zonder belminuten of SMS tegoed.

  1. Het lijkt erop dat KPN zo’n abonnement niet heeft. Klopt dat? 
  2. Als het er wel zou zijn, zou dat dan de prijs van een abonnement significant veranderen, of verlies ik eigenlijk niets als ik die SMSjes en belminuten ongebruikt laat?

Hallo @Fred.Zwarts , daarvoor bestaan speciale data only abonnementen met een 097 nummer, kun je gewoon bij KPN aanvragen.

 


Hallo @Fred.Zwarts , daarvoor bestaan speciale data only abonnementen met een 097 nummer, kun je gewoon bij KPN aanvragen.

 

Kun je een link geven? Ik heb het niet op de KPN site kunnen vinden.


Dat noemt KPN "mobiel internet". Linkje:

https://shop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/

10 gb is het maximum. Als u voor uw smartfoon een onbeperkt abonnement heeft, dan kunt u 50 gb per maand naar het data-only abonnement delen.


Niet echt voordeliger dan een 10GB abonnement met SMS en belminuten. Ook niet het voordeel om gemakkelijk even over te stappen naar ‘unlimited’ data. We hebben verder alleen pre-paid kaartjes in onze smartphones, omdat we Internet via de MiFi doen. Ik begrijp niet wat nu voor het consument het voordeel is van ‘mobiel internet’. Ik zou denken dat het een voordeel voor KPN is, want dat kost geen 06 nummer, maar als ze het aantrekkelijk willen maken voor de consument, dan zou het toch dezelfde mogelijkheden moeten hebben als met SMS en belminuten, maar dan iets goedkoper, met even voordelige overstap mogelijkheden.


@Fred.Zwarts 

Je kunt natuurlijk ook gaan voor het 1GB abonnement. Als je thuis internet hebt van TV, kost dat dan maar 5 euro per maand. 


Met 1 mobiel van prepaid naar abonnement met onbeperkt* internet + naar keuze 150 minuten/sms of die, voor 1 euro meer onbeperkt bellen/ sms naar alle Nederlandse en E.U. nummers. 

Hotspot op die telefoon aanzetten om dat internet ook met de andere apparaten te gebruiken. Hotspot creëert wifi.

Kan dat mifi ding op marktplaats.

Buiten de deur verbind ik alles met de Hotspot van mijn mobiel.


Met 1 mobiel van prepaid naar abonnement met onbeperkt* internet + naar keuze 150 minuten/sms of die, voor 1 euro meer onbeperkt bellen/ sms naar alle Nederlandse en E.U. nummers. 

Hotspot op die telefoon aanzetten om dat internet ook met de andere apparaten te gebruiken. Hotspot creëert wifi.

Kan dat mifi ding op marktplaats.

Buiten de deur verbind ik alles met de Hotspot van mijn mobiel.

De telefoon als hotspot hebben we eerst geprobeerd. Het nadeel is dat de batterij van de telefoon als hotspot snel leeg is. Bovendien is het lastiger je partner zo ver te krijgen de telefoon als hotspot mee te geven dan een MiFi router. Daarom hebben wij gekozen allebei onze pre-paid kaartjes in de telefoon te houden en een MiFi router te gebruiken met een goede batterij en een abonnement. Geeft meer flexibiliteit dan een telefoon als hotspot. Maar goed, smaken en belangen verschillen. Wij hoeven niet onbeperkt te bellen in de E.U. Ik ben met zo’n 10 of 20 euro per jaar klaar met pre-paid, voor wat bellen en SMS betreft. Ik heb helemaal geen 150 belminuten of SMSen per maand nodig.
Ik ben ook best tevreden met het abonnement voor de MiFi. Ik verbaas me er alleen over dat de data-only abonnementen met wat meer data, maar zonder SMS en belminuten niet te vinden zijn, of niet goedkoper zijn. Jammer voor het tekort aan 06 nummers, maar dan neem ik een 06 nummer met ongebruikte belminuten en SMSen op de koop toe.


Het nadeel is dat de batterij van de telefoon als hotspot snel leeg is.

Ik liet gewoon de stekker in het stopcontact …..

Maar wel lastig als jij met net die telefoon weg bent en de rest … nou ja, dat dus.

Van mij mag je gewoon een 'gewoon’ abonnement met onbeperkt internet (en 150 min/sms) in die MiFi stoppen. Kraait geen haan naar bij privé gebruik.

Al is 't wel een béétje lastig als je meer dan de basis 8 GB per dag nodig hebt. Want…. dan moet je vanaf hetzelfde nummer een sms sturen. Voor een 2 GB aanvulbundel.

Dat gaat denk ik dan weer niet met zo'n MiFi router.


Het nadeel is dat de batterij van de telefoon als hotspot snel leeg is.

Ik liet gewoon de stekker in het stopcontact …..

Maar wel lastig als jij met net die telefoon weg bent en de rest … nou ja, dat dus.

Van mij mag je gewoon een 'gewoon’ abonnement met onbeperkt internet (en 150 min/sms) in die MiFi stoppen. Kraait geen haan naar bij privé gebruik.

Al is 't wel een béétje lastig als je meer dan de basis 8 GB per dag nodig hebt. Want…. dan moet je vanaf hetzelfde nummer een sms sturen. Voor een 2 GB aanvulbundel.

Dat gaat denk ik dan weer niet met zo'n MiFi router.

Met mijn MiFi kun je SMS versturen en ontvangen en USSD codes uitvoeren. Geen probleem dus.

Lastig is inderdaad het juiste abonnement te kiezen. ‘s Winters heb ik bijna niets nodig en in de zomer fluctueert dat maandelijks: soms 5 GB, soms meer dan 100 GB (als we TV kijken met de Chromecast). De extra bundels zijn dan onevenredig duur, dus kies je dan maar voor een abonnement waarbij je vaak wat overhoudt.


Bij het 06 abonnement met onbeperkt data is er een dagbundel van 8 GB ( fair use ) met gratis extra bundels van 2 GB. Daar mag je er meerdere per dag van activeren. 

Om data te besparen zou je ook nog, voor live tv kijken, digitenne erbij kunnen overwegen. Een stopcontact is voldoende. Ontvangst via antenne. Digitenne is  alleen live kijken. 


Hoi @Fred.Zwarts, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al een eind op weggeholpen heeft :)

Als ik iets voor je kan betekenen, laat het vooral weten!


Leo S. 

Is het mogelijk om de simkaart van dat alleen 

Internet in een fritzbox 6850 lte te stoppen. 

Groetjes Leo. 


Hoi @Leo Steer, als het goed is zou dat gewoon moeten werken!