Skip to main content

Beste, Kpn. 

Ik had een vraag omtrent keuzes voor een nieuwe abonnement met telefoon. 

Op het moment heb ik een abonnement met telefoon die veranderd is naar een simonly i.v.m vervroegd afkopen telefoon (destijds). Echter begint mijn telefoon crashes, en meer te vertonen. Ik zag dat ik mijn abonnement kon verlengen per 8-6. Echter heb ik daar geen zin in om te wachten. 

Vandaag heb ik een medewerker van KPN via de chat gesproken en die heeft mij verteld dat als ik de abo afkocht dat ik nog ongeveer 145 euro moest betalen. Echter omdat ik een simonly nu nog heb, kon ik een tussetijdse verlening nemen met telefoon waardoor ik de 145 niet hoeft te betalen en natuurlijk kan blijven bij KPN met een nieuwe telefoon. 

Echter kom ik nu bij een gedeelte wat ik dus niet snap en graag wat meer over wilt weten. 

Bij KPN als ik een abonnement neemt van een Iphone 11 pro max met de keuzes: Onbeperkt bellen, sms en data betaal ik 60 euro per maand als ik een eenmalig betaling doet van 582,69 euro. Dat zou betekenen dat ik in 2 jaar tijd een totaal bedrag van 2022,69 kwijt bent. Echter kies ik de zelfde configuratie bij tele2: 60 euro per maand, alles onbeperkt en een eenmalige betaling van 320,70 euro dan kom ik op een 2 jarige kosten van 1760.70. Tuurlijk als ik naar tele2 gaat dan zou ik dus mijn sim only van kpn moeten afkopen van ongeveer 145 euro. Maar dan kom ik nog steeds lager met 1905,70 euro. Een verschil van 117 euro. Dit toestel ondersteunt geen 5g, dus daar kan de prijs verschil hem niet in zitten. 

Zou u mij kunnen vertellen wat dan het verschil is waarom ik 117 euro meer zou moeten betalen voor KPN? 

Mvg

Hallo @Terry de Regt ,

KPN en Tele 2 hanteren beiden hun eigen tarieven. Wellicht zijn er ook verschillen in de voorwaarden en de dienstverlening. (Denk aan bv de bereikbaarheid van een helpdesk)


Mogelijk geeft Tele 2 aan nieuwe klanten een eenmalige welkomstkorting. Dit doet KPN ook eenmalig bij nieuwe klanten. 

Het is aan jou om een keuze te maken. 


Hoi Terry, welkom op het forum! Goed dat je vergelijking maakt om zo een weloverwogen keuze te kunnen maken. Maar, je telt nu abonnementskosten en toestelkosten bij elkaar op. 

 

De iPhone 11 Pro Max kost bij ons €1152 (64GB), €1296 (265GB) of €1512 (512GB). Dit zie je door naar de toestelpagina te gaan, bovenaan de gewenste opslagcapaciteit te kiezen en dan naar onderen te scrollen. De totaalprijs voor het toestel staat dan vlak boven het schuifbalkje voor het bepalen van de maandprijs. Bij Tele2 kost dit toestel €1155 (64GB), €1305 (265GB) of €1525(512GB). Ook bij hen staat het vlak boven het schuifbalkje. 

Je ziet in dit overzicht dat de toestelprijzen tussen ons tweeën niet heel veel verschillen. Dat betekent dat het grootste verschil hem dus zit in het abonnement. Het abonnement bij Tele2 is dus blijkbaar goedkoper, waardoor je binnen die €60 die je dan in totaal per maand betaalt, meer betaalt voor de telefoon, en dus ook minder hoeft bij te betalen.

 

Wat ik hier zo in eerste instantie zie aan verschillen tussen ons Unlimited abonnement en die van Tele2 is het volgende:

  • bij ons zit bellen/sms’en van NL naar de EU in je abonnement, bij Tele2 betaal je daarvoor een toeslag
  • bij ons kun je elke maand 22 GB data in de EU gebruiken, bij Tele2 15 GB