Skip to main content

Beste heer/mevrouw,

Ik zie op mobiel.nl dat de telefoon die ik wil hebben een heel stuk goedkoper is voor nieuwe klanten. Nu vraag ik mij af als ik een nieuwe abonnement neem kan ik daarna achteraf toch weer mijn oude nummer aan de nieuwe simkaart laten koppelen(achteraf nummerbehoud) door jullie? Ik moet natuurlijk wel mijn huidige abonnement opzeggen.

Als dat kan hoe gaat dat allemaal in zijn werking? Waar moet ik dan allemaal op klikken enz.

 

Alvast heel erg bedankt !

Volgens mij moet zoiets kunnen, maar is de vraag meer of je dat moet willen. Kans is groot dat het wel goed gaat, maar kan ook voor (onnodig) gedoe zorgen. Ik denk dat de klantenservice van Mobiel.nl het snelste uitsluitsel kan geven of het daadwerkelijk kan.


Volgens mij moet zoiets kunnen, maar is de vraag meer of je dat moet willen. Kans is groot dat het wel goed gaat, maar kan ook voor (onnodig) gedoe zorgen. Ik denk dat de klantenservice van Mobiel.nl het snelste uitsluitsel kan geven of het daadwerkelijk kan.

Heel erg bedankt @ikheetjeff  Waarom ik dat zou doen? Het kost mij heel veel geld. Kpn doet zeer weinig voor bestaande klanten die trouw jaren lang geld betalen aan hun. @Kpn Zouden jullie zelf ook een antwoord op mijn eigen vraag willen sturen? 


Je kunt via mobiel.nl of Belsimpel toch ook gewoon verlengen met aankoop van een toestel.


Je kunt via mobiel.nl of Belsimpel toch ook gewoon verlengen met aankoop van een toestel.

Ja dat klopt maar dan is het toestel veel duurder. 


Mooi bedacht die constructie. Maar ik denk niet dat KPN hier aan gaat meewerken. 


Hi @rskstier! Het is mogelijk nummerovername te doen binnen KPN. Dus als je een abonnement of prepaid hebt en dat nummer naar een ander klantnummer wilt zetten, dan kan dit. 

Wel zijn hier een aantal voorwaarden aan verbonden. Zoals het contractvrij zijn op het nummer dat je wilt behouden. Ook is het door de overstap mogelijk dat je een korte tijd onbereikbaar bent.

Verder gelden voor mobiele toestellen en bestellingen op Mobiel.nl ook voorwaarden en regels. Dit heeft invloed op je garantie en service. 

Wat je vraagt kan dus wel. Maar kost wel extra tijd, moeite en is daarom niet altijd voordelig. 


@Bram_ Dank je wel voor je antwoord. Waarom doen jullie minder je best voor vaste klanten die al jaren bij jullie zitten dan voor nieuwe klanten?


@rskstier hoe bedoel je dat?


@rskstier hoe bedoel je dat?

Je zou zeggen dat bestaande klanten die jaren lang bij jullie zit meer korting maar het is andersom. 


Zit = zitten


@rskstier hoe bedoel je dat?

Je zou zeggen dat bestaande klanten die jaren lang bij jullie zit meer korting maar het is andersom. 

Dat zou tot resultaat hebben dat er geen enkele klant vanaf een andere provider naar KPN over zou stappen. Want als nieuwe klant ben je dan gewoon veel te duur uit.

Bovendien is het nergens voor nodig. Want 95 % van de klanten blijft toch wel bij KPN. Ook zonder korting.

Kijk eens naar uzelf. U zit zich in allerlei rare bochten te wringen om maar bij KPN te blijven. Waarom? Waarom dat moeilijke gedoe? Waarom stapt u niet gewoon over naar Vodafone ofzo? T-Mobile? Simyo?


@rskstier hoe bedoel je dat?

Je zou zeggen dat bestaande klanten die jaren lang bij jullie zit meer korting maar het is andersom. 

Dat zou tot resultaat hebben dat er geen enkele klant vanaf een andere provider naar KPN over zou stappen. Want als nieuwe klant ben je dan gewoon veel te duur uit.

Bovendien is het nergens voor nodig. Want 95 % van de klanten blijft toch wel bij KPN. Ook zonder korting.

Kijk eens naar uzelf. U zit zich in allerlei rare bochten te wringen om maar bij KPN te blijven. Waarom? Waarom dat moeilijke gedoe? Waarom stapt u niet gewoon over naar Vodafone ofzo? T-Mobile? Simyo?

Dat heeft persoonlijk en dan doel ik op ons gezin met meerdere factoren te maken. Als het aan mij lag stapte ik elk jaar over. 


U heeft zo uw redenen. De meeste andere klanten hebben ook zo hun redenen om te blijven. Het gevolg is dat het aantal overstappers beperkt is.


Dat heeft persoonlijk en dan doel ik op ons gezin met meerdere factoren te maken. Als het aan mij lag stapte ik elk jaar over. 

 @rskstier juist als je een gezin met meerdere mensen hebt geeft KPN blijvende kortingen. Dit in de vorm van Combivoordeel. Ook hebben we het Kadootje van KPN. En kijken we waar we onze klanten blij kunnen maken met upgrades zonder kosten. Als laatste krijgt iedere klant bij het aanmelden een korting. Daarbij kan gekozen worden voor meerdere vormen van korting. 

  


Dat heeft persoonlijk en dan doel ik op ons gezin met meerdere factoren te maken. Als het aan mij lag stapte ik elk jaar over. 

 @rskstier juist als je een gezin met meerdere mensen hebt geeft KPN blijvende kortingen. Dit in de vorm van Combivoordeel. Ook hebben we het Kadootje van KPN. En kijken we waar we onze klanten blij kunnen maken met upgrades zonder kosten. Als laatste krijgt iedere klant bij het aanmelden een korting. Daarbij kan gekozen worden voor meerdere vormen van korting. 

  

Dat klopt ook allemaal wel en ik was daarvan al op de hoogte. Neem de verlengshop is daar krijg ik persoonlijk geen korting in. Geen ene cent. Waarvoor dient die shop dan?


@rskstier de verlengshop dient voor verlengingen. Niet iedereen wil contact met de klantenservice bij een verlenging. 


Abbo's met een nieuw nummer + nieuw toestel zijn voor providers/winkels commercieel veel interessanter, want is "nieuwe klant" met hogere winstmarges. Dat doen ze allemaal zo. Wil je verlengen met toestel, dan betaal je bijna altijd meer voor je toestel bij providers. Winkels kunnen dan soms gunstiger zijn.

Advies, koop je toestel zelf en kijk ook eens verder dan NL. En Black Friday is een ideale periode daarvoor. 


Abbo's met een nieuw nummer + nieuw toestel zijn voor providers/winkels commercieel veel interessanter, want is "nieuwe klant" met hogere winstmarges. Dat doen ze allemaal zo. Wil je verlengen met toestel, dan betaal je bijna altijd meer voor je toestel bij providers. Winkels kunnen dan soms gunstiger zijn.

Advies, koop je toestel zelf en kijk ook eens verder dan NL. En Black Friday is een ideale periode daarvoor. 

 

Sorry voor mijn late antwoord. Hel erg bedankt voor je antwoord!