Skip to main content

Dezelfde vraag, maar nu als eigen topic

Deze week mijn apple watch vervangen.
Nadat ik de multisim had afgemeld om m’n oude watch geprobeerd om mijn nieuwe watch aan te melden.
Helaas, de multisim stond nog steeds gekoppeld aan de oude watch.
Support gebeld en na wat probleempjes lijkt de sim in ieder geval afgemeld, ik kom hem in ieder geval niet meer teken in de mijnKPN app.
Vervolgens in de watch app om mijn iPhone geprobeerd de sim op mijn watch te installeren, helaas… Mobile Service staat nu al meer dan 24 uur te draaien op ‘activating’

Volgens KPN support is er niets dat de aanmelding in de weg staat.
Heb intussen de watch opnieuw gepaired, een keer met terugzetten van een backup en een keer als nieuwe watch. geen oplossing. Mobile service blijft ‘activating’ melden.
Daarna mijn telefoon terug gezet met een backup van voor de nieuwe aanmelding. ook dat biedt geen oplossing.

Ik kan me niet anders indenken dat er toch iets niet goed staat bij KPN maar daar denkt KPN anders over.
Inmiddels 12 uur verder met nog steeds hetzelfde resultaat.



Wie weet een oplossing?

En warempel, 40 minuten nadat ik heb gepost, bija twee dagen na de multisim activatie krijg ik de melding dat de multisim geïnstalleerd en geactiveerd is.


Ik heb exact hetzelfde nu. Van het weekend de eSim verwijderd van mijn Apple Watch maar bij activatie de melding “This Multisim is already in use on another smartwatch”.

KPN heeft de multisim verwijderd, netjes een SMS “je Multisim van KPN is gestopt”, hoera.
Maar nu staat hij al een uur op “Activating”, en kennelijk kan dat zo nog 36 uur duren.
KPN vraagt mij om geduld te hebben, moeilijk, maar.. Morgen maar weer bellen.
Jammer, de eerste keer activeren ging zo soepel en ik was er echt heel content mee.

 


Hi @arjoh,

Ik ben even op onderzoek gegaan en heb het volgende ontdekt: Er is de afgelopen dagen een verstoring geweest waardoor een klein percentage met wijzigingen (waaronder Multisim orders) blijft hangen in onze systemen. Deze storing hebben ze in de smiezen en ze zijn druk bezig om dit te herstellen en alle wijzigingen alsnog door te voeren. Ik weet dat het enorm vervelend is om hier op te moeten wachten, maar we kunnen inderdaad niets anders dan van je vragen om geduld te hebben. Er wordt aan gewerkt en de verwachting is dat de ‘mislukte’ orders binnen 5 werkdagen alsnog doorgevoerd worden. 


Hi @arjoh,

Ik ben even op onderzoek gegaan en heb het volgende ontdekt: Er is de afgelopen dagen een verstoring geweest waardoor een klein percentage met wijzigingen (waaronder Multisim orders) blijft hangen in onze systemen. Deze storing hebben ze in de smiezen en ze zijn druk bezig om dit te herstellen en alle wijzigingen alsnog door te voeren. Ik weet dat het enorm vervelend is om hier op te moeten wachten, maar we kunnen inderdaad niets anders dan van je vragen om geduld te hebben. Er wordt aan gewerkt en de verwachting is dat de ‘mislukte’ orders binnen 5 werkdagen alsnog doorgevoerd worden. 

Hoi Maja,

Dank voor de snelle reactie en het uitzoeken, ik ben allang blij dat het bekend is en dat eraan gewerkt wordt, de jongen die ik aan de telefoon had begon al over “Apple bellen” en ik zag de bui al hangen van het spreekwoordelijke kastje en de muur ;-)

Ik wacht “geduldig” af en zie het wel gebeuren (of niet, en dan trek ik gewoon weer aan de bel.)
Is de status van deze verstoring ergens te volgen?


De status is niet te volgen, maar mocht je na die periode van 5 werkdagen nog geen verschil zien trek dan inderdaad maar even weer aan de bel!


@Maja van KPN vandaag om 10:58 een SMS  “Multisim abonnement van KPN is klaar voor gebruik.”

En het werkt ook nog 🥳


Hoppaah! Heel fijn 😃 Bedankt dat je nog even laat weten dat het weer helemaal in orde is nu 😊


Reageer