Skip to main content

Ik heb al enige tijd een smartwatch met lte en ik zet deze periodiek aan als ik verwacht zonder de telefoon de deur uit te gaan. Normaal geen probleem en meermaals zo gedaan.

Echter vandaag gaat het mis, ik kan de sim aanvragen via de watch app, echter zodra deze in mn toestel staat is de "servicestatus : Service Verlopen” Al 2 maal met de klantenservice gebeld, de eerste medewerker had mn multisim opgezegd om na te gaan of dit het probleem oploste daarna mocht ik hem weer opnieuw aanvragen want ook de multisim uitzetten kan ik dus niet meer via de watchapp dan krijg ik de melding van de kpn portal dat er een fout is en dat ik het later nog eens moet proberen.

Hierna nog een keer gebeld, een goeie 25 minuten met een enorm vriendelijke mevrouw aan de lijn gezeten die echt van alles heeft geprobeerd maar helaas loste dit het ook niet op en is er een ticket aangemaakt.

Nu kom ik bij de britse provider EE nagenoeg t zelfde tegen via de website ; Solved: Galaxy Watch 4 plan "out of contract"/"service expired" and wont connect on LTE - Page 2 - The EE Community

Nu vraag ik me af of iemand anders dit ook al eerder heeft meegemaakt, en wat de eventuele oplossing was. 

Getest met een hardreset van zowel mn horloge als de wear app maar helaas is dat niet de oplossing :(

Nou nu is het helemaal stuk haha,  TD heeft de dienst er af gehaald., niet meer te zien in de KPN portal, Watch app vind nog gewoon dat er een abonnement klaar staat, ik geef het op dan maar geen lte watch

Wat een bijzonder probleem, @netblade. Helemaal bijzonder dat dit probleem blijft bestaan nadat je een reset van de Samsung Galaxy Watch hebt gedaan én de technische dienst de multisim helemaal verwijderd heeft. Ik ben bang dat ik dan ook geen oplossing weet. Hopelijk is er iemand anders in de Community die nog idee heeft?

Wat een bijzonder probleem, @netblade. Helemaal bijzonder dat dit probleem blijft bestaan nadat je een reset van de Samsung Galaxy Watch hebt gedaan én de technische dienst de multisim helemaal verwijderd heeft. Ik ben bang dat ik dan ook geen oplossing weet. Hopelijk is er iemand anders in de Community die nog idee heeft?

Hi Denise,

Bedankt voor je reactie. Heel misschien zou jij me toch kunnen helpen ik kan alleen niet valideren of ik in de goede richting zit.

Mijn idee is dat mijn imei en eid van de watch ergens in het systeem bij KPN hangen en dat ik daardoor tegen dit probleem aanloop. Als ik jou die informatie verstrek, zou jij dan wellicht een ticket kunnen aanmaken voor een afdeling welke wat diepgaander onderzoek kan doen? 

Aan de telefoon bedacht ik me dat niet maar wellicht is dat wel een manier om er achter te komen waar het probleem nu in zit. Overigens dikke kans als ik een nieuwe watch aanschaf dat die wel direct werkt, maargoed deze doet het nog goed :)

Met de gegevens in jouw profiel heb ik in het systeem gekeken. Ik zie op dit moment een actieve multisim staan, geactiveerd op 16 oktober. Deze heb ik eruit gehaald.

Ik wil je vragen om nu jouw watch terug te zetten naar de fabrieksinstellingen voor je het opnieuw probeert te installeren. Hopelijk helpt dit.

Hi Denise,

Bedankt voor je antwoord, ik zag dat abonnement niet meer staan onder mijn overzicht. 

Echter helaas is het resultaat hetzelfde. Ook na de fabrieksinstellingen. Ik krijg netjes een esim geinstalleerd op mn toestel met de mededeling dat het wat langer kan duren echter is het een esim met een verlopen service. 

En als ik dan vervolgens dit abonnement wil beheren via de app en inlog krijg ik altijd te zien dat er iets mis is gegaan. Echter aan jullie kant is te zien dat de esim succesvol is geactiveerd. Zelf uit krijg ik ‘m nu niet meer. Overigens heb ik denk ik uitgesloten dat samsung hier wat mee kan doen, de simkaart wordt volgens mijn DNS server echt opgehaald vanaf het volgende adres esim-wearable.kpn.com.

Dus ik denk echt dat wellicht met het imei en eid een onderzoek gedaan kan worden waarom ik een ‘vervallen’ esim krijg aangeboden. Ik ben best bereid 24 uur te wachten zoals de laatste keer, maar ik weer nu al dat deze niet opeens van verlopen op geactiveerd gaat springen. Dat had gekund als er wachten op activatie had gestaan.

Alvast bedankt voor je antwoord :)

Hoi Denise ik ben zojuist gebeld door iemand van de technische dienst waarbij ik ook deze screenshots mee kon sturen. Mijn vermoedens klopte in ieder geval, ik krijg telkens mijn vorige esim aangeboden.

Meneer gaat een melding maken om deze op te laten schonen, mocht het nog nodig zijn zal ik mij hier melden. Uiteraard ook als het is opgelost.

Voor nu iig bedankt voor de moeite!

Het probleem is opgelost,  nieuwe esim opgevraagd en mijn watch werkt weer! Bedankt voor het meedenken! Goed weekend!

Het probleem is opgelost,  nieuwe esim opgevraagd en mijn watch werkt weer! Bedankt voor het meedenken! Goed weekend!

Ah, wat fijn!

Gek dat je telkens weer de oude multisim aangeboden kreeg, ondanks dat we deze meerdere keren hebben verwijderd. Maar gelukkig is de oude multisim nu helemaal weg en kan je weer gebruik maken van jouw watch!

Reageer