Skip to main content

Bij het activeren van mijn e-sim krijg ik de volgende melding:

“E-sim kan niet worden toegevoegd. Deze code is niet meer geldig. Neem contact op met je aanbieder voor meer informatie".

Het probleem is ontstaan toen ik mijn telefoon heb moeten laten reparen (ik bevindt mij momenteel in India). Toen heb ik alles noodgedwongen over moeten zetten naar een leentoestel. Heb inmiddels mijn eigen toestel weer terug en de leentoestel ingeleverd. Helaas lukt het nu niet meer om de e-sim te activeren.

Bij een vergelijkbaar probleem in de forum wordt geadviseerd om eerst een fysieke simkaart te bestellen en daarna opnieuw als e-sim te activeren. Dat is voor mij geen optie aangezien ik in India zit tot eind februari 2024. Mijn mobiele nummer is van belang voor de twee-weg verificaties. Hoe nu verder?

Welkom op het forum van KPN @Uzun !

Als eerste vervelend dat je tijdens je verblijf in India, jouw smartphone hebt moeten laten repareren, dat is sowieso nooit leuk.
Gelukkig kreeg je wel een leentoestel mee, zodat je bereikbaar bleef.

Mijn eerste vraag aan jouw:
Zat er in die leentoestel een fysieke simkaart van KPN? of een simkaart van een Indiaanse provider?

Mocht dat een fysieke simkaart zijn van KPN, dan zou je daarop de verificatie sms kunnen ontvangen, om de e-sim weer te kunnen downloaden op je smartphone.
Want die verificatie sms heb je daarbij echt nodig!!

Dus het antwoord is nee, als je je smartphone met de actieve e-sim niet meer hebt, kan er geen e-sim profiel ingesteld worden. Je moet op het actieve telefoonnummer namelijk een verificatie sms ontvangen. Bij verlies, diefstal of na een (grote) reparatie moet je altijd een fysieke simkaart aanvragen.
Deze fysieke simkaart wordt dan wel naar je huisadres in Nederland gestuurd, maar een familielid zou hem dan wel kunnen doorsturen naar je verblijfadres in India.

Het kan dus niet op afstand geregeld worden door een moderator.


@Uzun Dat is natuurlijk een hele vervelende situatie die is ontstaan maar wat Michel aangeeft is volkomen waar. Er zal linksom of rechtsom altijd een verificatie moeten kunnen worden toegepast anders zou een dergelijke e-sim willekeurig kunnen worden aangezet en dat is ook niet wenselijk. Ik kan dit helaas niet voor je in orde maken.