Skip to main content

Hallo, 

 

ik ben op dit moment in New york. Mijn telefoon is kapot gegaan en heb hier een nieuwe gekocht. Nu krijg ik mijn e sim niet op mijn nieuwe telefoon omdat ik de code die via de sms gestuurd wordt niet krijg. Hoe krijg ik nu mijn nummer weer online? 

Welkom op het forum van KPN @Bryanholt 

Maar wat vervelend, dat nu net in New York je vorige toestel kapot moest gaan, echt pech hebben dus!!
Inmiddels heb je wel weer een nieuw toestel gekocht, maar kun je niet de e-sim downloaden en activeren.

Wat je eigen al zelf aangaf, heb je daar een activatiecode per sms voor nodig, die dan verstuurd wordt naar de actieve simkaart op jouw eigen 06-nummer.
Zonder deze activatiecode is het niet mogelijk om een e-sim te kunnen downloaden en te activeren, op je nieuwe toestel.

Dus nee!, als je je toestel met de actieve e-sim of fysieke simkaart niet meer hebt, kan er geen nieuwe e-sim gedownload en ingesteld worden.
Je moet op het actieve telefoonnummer namelijk een verificatie sms ontvangen.
Bij verlies, diefstal of een nieuw toestel moet je altijd een fysieke simkaart aanvragen bij KPN.

Je zou dus het volgende kunnen doen:

Een nieuwe fysieke simkaart aanvragen, die dan wordt opgestuurd naar je woonadres (dus niet direct naar New York voor de duidelijkheid).
Een familielid of een goede vriend, zou hem dan kunnen doorsturen naar je verblijfadres in New York (als dat uiteraard mogelijk is in jouw geval).
In New York activeer je dan eerst de fysieke simkaart via nieuwe of vervangende simkaart activeren en stopt hem dan in je nieuwe toestel, vervolgens kun je alsnog een e-sim aanvragen en krijg je de activatiecode via je (tijdelijke) fysieke simkaart op je eigen 06-nummer.

Via een andere weg is het helaas niet mogelijk!!


Dat was mij indd duidelijk. Nu vraag ik een normale simkaart aan, wordt er ook een code naar mijn nummer gestuurd. Dus ook niet mogelijk……


Dat was mij indd duidelijk. Nu vraag ik een normale simkaart aan, wordt er ook een code naar mijn nummer gestuurd. Dus ook niet mogelijk……

Hoi @Bryanholt !

Ja, alles is tegenwoordig goed beveiligd, om ervoor te zorgen dat alleen de contractant een fysieke simkaart online kan bestellen, vandaar dat er ook een verificatie sms wordt gestuurd.

Dan zou je nu nog kunnen bellen met de telefonische klantenservice, om te vragen of zei een vervangende fysieke simkaart willen opsturen (naar je woonadres in Nederland!).
Vanuit New York bel je dan naar het telefoonnummer: +31612001200 (hiervoor betaal je wel de belkosten, voor het bellen van New York naar Nederland!!)
Omdat jezelf niet kunt bellen, zou je kunnen vragen of je met iemand anders toestel even mag bellen!

De telefonische klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 18:00 uur, en op de zaterdag van 8:00 tot 17:00 uur (Nederlandse tijd)
Op zondag en feestdagen is de klantenservice gesloten.

Of vul je forum profiel volledig in, denk hierbij aan je klantnummer, 06-nummer, geboortedatum, postcode & huisnummer en in het veld “persoonlijke opmerkingen” zet je de laatste 4 cijfers van je IBAN Bankrekening in.
Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een moderator inzichtelijk.

Een moderator zou je ook een vervangende simkaart kunnen toesturen (naar je woonadres).
Hoe er wel rekening mee, dat het enkele dagen kan duren, voordat een moderator jouw verzoek gaat behandelen.

Het is dus aan jouw, of je liever wacht op een moderator (dit kost je niets) of toch even belt.

 


Hoi @Bryanholt. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat je al een uitgebreid antwoord hebt gekregen van @Michel.uit.Arnhem, waarvoor dank! Heb je inmiddels al een nieuwe fysieke simkaart aangevraagd of heb je mijn hulp nog nodig hierin?