Skip to main content

Hallo allen,

 

Bij het overzetten van een iSim van een iPhone 14Pro (iOs 16.4.1 en KPN app 6.14.0) naar een iPhone 11 (iOs 16.4.1 en KPN app 6.14.0) krijg ik een foutmelding bij het doorlopen van het proces. De eSim heeft eerder op dit toestel wel gewerkt. Ik ga naar beheer > simkaart vervangen, kies voor eSim en volg de stappen op het scherm. Nadat ik de verificatiecode per sms heb ontvangen op het andere toestel en deze heb ingetypt klik ik op bevestigen. Vervolgens krijg ik de melding: “er ging iets mis” en kom ik niet verder bij de installatie van de eSim.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:

  • KPN app verwijderd en opnieuw geinstalleerd
  • Telefoon opnieuw opgestart
  • Op een ander toestel (Google Pixel) dezelfde stappen doorlopen met hetzelfde resultaat / foutmelding.

 

Is er nog iets dat ik kan doen om de eSim te activeren? 

 

Alvast bedankt voor het meedenk

@jesse127001 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet lukt om je E-sim te activeren. 

Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


z@jesse127001 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet lukt om je E-sim te activeren. 

Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Bij deze gedaan. Alvast bedankt voor de hulp.


@jesse127001 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik zie inderdaad dat de oude e-sim er nog in staat, en ik zie ook nog geen aanvraag voor de nieuwe e-sim. 

In dit geval zou ik eigenlijk willen adviseren even langs een KPN winkel te gaan en hier om een fysieke simkaart te vragen. 

Deze kun je dan in je nieuwe toestel weer omzetten naar een e-sim. 


Even een update voor eventuele anderen die dit topic lezen.

Voor ik naar de winkel wilde gaan besloot ik nog een keer de stappen te doorlopen in de app, en nu werkt het in een keer wel. Ik heb dus niets aan de configuratie aangepast maar het overzetten van de eSim werkt nu wel weer.