Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sinds vandaag een nieuwe iPhone 15 Pro via KPN gekregen, echter heb ik alles overgezet maar niet gedacht om eerst de multisim te deactiveren en vervolgens weer opnieuw te activeren.

 

Kan iemand van KPN dit regelen of moet ik er echt perse voor bellen?

 

Krijg namelijk de melding dat het actief is, wat niet zo is. Heb ook heel abonnement gewist van de nieuwe iPhone, maar blijf de melding krijgen zodra ik 1 nieuwe wil doen.

 

Alvast bedankt voor de reactie en geboden hulp(heb het niet 123 nodig, maar zou het wel fijn vinden als het weer werkt).

AI.

Je had het ook eerst moeten activeren op de nieuwe telefoon. Op de oude krijg je dan een sms met code voor op de nieuwe. Die voer je op de nieuwe telefoon in dan wordt die geactiveerd. En de esim in de oude telefoon automatisch gedeactiveerd. 

Nu is het alleen op te lossen met een fysieke simkaart op je nummer om de sms te kunnen ontvangen. Of je houdt het daarna bij de fysieke simkaart. Ook veel handiger bij toestel wisselen. 

http://kpn.com/winkel

Snelst is nu toch even een kpn winkel binnen gaan. Anders moet de sim eerst weer opgestuurd. En dinsdag komt de postbode pas weer.


Hoi @PeterG …

 

volgens mij begrijp je het niet geheel.

 

het gaat erom dat ik de simkaart in mijn Apple Watch niet kan activeren die in de telefoon is mij al

gelukt.

 

ik krijg namelijk de melding dat multisim al actief is op mijn smartwatch. Dat staat los van een fysieke of esim naar nieuwe iphone(wat overigens wel werkt).


Ik begreep het inderdaad verkeerd. Het hele woord watch zie ik niet in het eerste bericht. Fijn dat je telefoon het wel doet.

...staat wel in je ondertekening zie ik nu.

Maar goed. Deze situatie heb ik eerder langs zien komen op het forum. De esim in de watch is nu nog gekoppeld aan de oude in je vorige telefoon. Ook esim heeft een simkaart nummer naast je telefoon nummer. 

Volgens mij kan een kpn moderator het ontkoppelen. Staan je NAW, mobiele klantnummer en 06 nummer al in je profiel? Tevens de laatste 4 cijfers van je IBAN onder persoonlijke opmerkingen. 

https://forum.kpn.com/settings/profile

Er is een wachtrij van 5 dagen maar met doe gegevens kunnen ze dan gelijk even kijken. 


Thanks @PeterG zo ver.

 

echter ben ik maar eens gaan bellen met KPN, maar ook die geven oplossingen waar ik niet zo heel veel mee kan:

  • ontkoppel de esim(werkt wel ontkoppelen heb ik nu), heractiveren lukt dan niet. Want systeem van KPN ziet dat niet.
  • al 2x door verbonden naar andere afdeling maar snappen het zelf ook niet.

Daarbij zal ik wachten tot een moderator fijn geholpen heeft.

 

Dat de klantenservice dit niet kan doen vind ik toch wel beschamend…


@Nicj56 Ben je nog verder gekomen of loop je nog steeds vast? Zou je anders het betreffende mobiele nummer eens in jouw profiel kunnen zetten en mij een seintje kunnen geven? Dan kijk ik even met je mee. 


Hoi @Remco_ , ik ben er nog niet verder mee gekomen, want alles wat ik probeer werkt niet.

Nummer is ingevuld. Thanks voor de heads up. Dat had ik niet gedaan zoals @PeterG vroeg.

 

Relevant misschien:

WatchOS is 10.0.1 (up-to-date)

iOS 17.0.2 (up-to-date)

 

Hardware:

iPhone 15 Pro(ESIM)

Apple Watch Ultra 1 (ESIM)

 

Blijft onderstaande melding geven:

Deze multisim is al op een andere smartwatch actief..

 

Dus wat ik denk dat moet gebeuren is even dat jullie hem moeten "opzeggen”, zodat ik hem weer kan activeren.


Hoi @Remco_ , ik ben er nog niet verder mee gekomen, want alles wat ik probeer werkt niet.

Nummer is ingevuld. Thanks voor de heads up. Dat had ik niet gedaan zoals @PeterG vroeg.

…………………..

 

Dank voor het aanvullen @Nicj56, ik heb de registratie eruit gehaald. Kun je over een paar uurtjes weer een keer kijken of het lukt?


Hoi @Remco_ ga ik doen. Je hoort van me. Krijg zojuist al het SMSje.


Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn!


Hoi @Remco_ , rond half 1 weer geprobeerd toen kon ik wel door de wizard heen lopen, en staat nu dus sinds die tijd op activeren… Ik wacht nog even, en dan ben ik benieuwd of het gaat werken.

 

Tot zover hoopvol


Hoi @Nicj56 

Vroeg me af of bij jou de activatie inmiddels gelukt

is? Kamp met precies hetzelfde probleem, het wieletje blijft maar draaien.

 


Hoi @MrEdje ,

 

is bij mij actief duurde ook 90 minuten bij voor ik de sms kreeg dat hij actief was.

 

inmiddels werkt het weer, bedankt @Remco_ 


Hi @Nicj56 ,

bedankt voor je reactie en fijn dat het weer werkt. 
Ik denk dat er voor mij niks anders op zit dan af te wachten hij draait al ruim een dag😁


Hi @Nicj56 ,

bedankt voor je reactie en fijn dat het weer werkt. 
Ik denk dat er voor mij niks anders op zit dan af te wachten hij draait al ruim een dag😁

Heb gelezen op het forum dat het 4 uur kan duren loopt het vast dan word het automatisch na 5 dagen gedaan.


Ach heeft een week geduurd voor ik hem überhaupt weer kon koppelen, ga ik er maar van uit dat het ook een week wachten is voor hij weer actief is. Ben wel verbaasd dat ze dit blijkbaar zo ingewikkeld gemaakt hebben in hun systeem dat de medewerkers niet weten hoe ze hier mee om moeten gaan. Maar goed ik zal wel te simpel denken 😉


Ach heeft een week geduurd voor ik hem überhaupt weer kon koppelen, ga ik er maar van uit dat het ook een week wachten is voor hij weer actief is. Ben wel verbaasd dat ze dit blijkbaar zo ingewikkeld gemaakt hebben in hun systeem dat de medewerkers niet weten hoe ze hier mee om moeten gaan. Maar goed ik zal wel te simpel denken 😉



wat jij zegt over de medewerkers heb ik ook gehad…. Ik zeg heel duidelijk jongens mijn multisim tussen de iPhone en Apple Watch werken niet, dan krijg je antwoorden:

  • kan toch via de MijnKPN app
  • kan toch via de mijn.kpn.com
  • of wissen van de oude simkaart uit de watch

 

al het bovengenoemde werkte niet totdat @Remco_ de registratie eruit haalde en ik hem na pak en beetje 1 uur weer ging activeren.


Ach heeft een week geduurd voor ik hem überhaupt weer kon koppelen, ga ik er maar van uit dat het ook een week wachten is voor hij weer actief is. Ben wel verbaasd dat ze dit blijkbaar zo ingewikkeld gemaakt hebben in hun systeem dat de medewerkers niet weten hoe ze hier mee om moeten gaan. Maar goed ik zal wel te simpel denken 😉



wat jij zegt over de medewerkers heb ik ook gehad…. Ik zeg heel duidelijk jongens mijn multisim tussen de iPhone en Apple Watch werken niet, dan krijg je antwoorden:

  • kan toch via de MijnKPN app
  • kan toch via de mijn.kpn.com
  • of wissen van de oude simkaart uit de watch

 

al het bovengenoemde werkte niet totdat @Remco_ de registratie eruit haalde en ik hem na pak en beetje 1 uur weer ging activeren.

Voor ik mijn “eigen” topic had geopend had ik al gezocht, maar deze niet gevonden. Nu zie ik dat het exact mijn probleem ook beschrijft en ik denk dus dat @Remco_ ook bij mij hetzelfde even moet doen? Kun je mijn multisim ook deactiveren?


Misschien wordt het weer eens tijd voor een cursusdag voor de medewerkers. Ze doen echt hun best twijfel ik niet aan , zijn ook altijd vriendelijk alleen ik heb het idee dat ze geen benul hebben waar je het over hebt. Gooi er nog een bbq achteraan kunnen ze het afschrijven van de belastingdienst. Iedereen blij, de klanten dat ze geholpen worden, werknemers hoeven een dagje niet te verzinnen wat ze gaan eten en natuurlijk de aandeelhouders want het mag niks kosten. Als ik het zo overal lees hier gaan er 2 weken overheen gemiddeld om  een multisim te activeren , als ik er op mijn werk 2 weken over doe om iets aan of uit te zetten heb ik al 38 gesprekken gehad of het wel goed gaat met me🤣