Skip to main content
Beantwoord

Activeren simkaart in Frankrijk

• February 11, 2026
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Komende week wordt mijn mobiele nummer overgezet naar KPN (sim-only). Ik wil op dat moment graag mijn sim activeren, maar ben die week in Frankrijk. Wat moet ik doen om de sim te kunnen activeren?

Beste antwoord door RBxx

Dat moet geen probleem zijn ​@bas31 

De simkaart krijg je al eerder toegestuurd. Die kan (moet) dan al online worden geactiveerd. Daarmee bevestig je ook de ontvangst. Dan bewaar je de simkaart goed tot de overstapdatum. De overstap vindt meestal plaats tussen 11 en 14 uur (NL tijd). Dat kan ook in het buitenland. Wacht totdat de oude sim geen bereik meer heeft en verwissel dan de simkaart van de oude provider door de KPN simkaart en start de telefoon weer op.

Zie de opmerking van een KPN moderator in het volgende topic

een verlenging kan prima doorgaan als jij in het buitenland bent! 

Simkaart niet vergeten mee te nemen, dan komt het helemaal goed!

3 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 11, 2026

Dat moet geen probleem zijn ​@bas31 

De simkaart krijg je al eerder toegestuurd. Die kan (moet) dan al online worden geactiveerd. Daarmee bevestig je ook de ontvangst. Dan bewaar je de simkaart goed tot de overstapdatum. De overstap vindt meestal plaats tussen 11 en 14 uur (NL tijd). Dat kan ook in het buitenland. Wacht totdat de oude sim geen bereik meer heeft en verwissel dan de simkaart van de oude provider door de KPN simkaart en start de telefoon weer op.

Zie de opmerking van een KPN moderator in het volgende topic

een verlenging kan prima doorgaan als jij in het buitenland bent! 

Simkaart niet vergeten mee te nemen, dan komt het helemaal goed!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2026

Fijn, dank je!

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hallo ​@bas31 ,

Welkom bij de community en fijn dat je ons hebt gevonden!

Ik zie dat ​@RBxx je al goed heeft geholpen, klopt helemaal! 😊Als je ooit nog andere vragen hebt helpen wij je hier graag verder.