Skip to main content
Beantwoord

Activeren van simkaart lukt niet

• December 21, 2025
  • 2 reacties
  • 47 keer bekeken

Goedemiddag, ik heb jullie simkaart gekocht en ik denk dat ik hem in Nederland heb geactiveerd. Ik kon me wel registreren op de website, maar ik kan me niet registreren in de app en ook geen abonnement afsluiten. Misschien heb ik hem niet volledig geactiveerd? ***

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@P3rac , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Het activeren van jouw prepaid simkaart doe je als volgt;

1. Doe de simkaart in je telefoon en zet hem aan 
  2. Voer de standaardpincode van je simkaart in: 0000
  3. Bel of sms naar een willekeurig telefoonnummer
  4. Je simkaart wordt nu automatisch geactiveerd

Hiervoor is verbinding met een Nederlands mast wel noodzakelijk. Daarom raden wij aan om een simkaart in Nederland te activeren. Je kunt jouw simkaart alleen activeren in Nederland. Ga je naar het buitenland? Zorg dan dat je jouw simkaart activeert vóór vertrek. Activeren vanuit het buitenland is niet meer mogelijk. Voor meer informatie wil ik je graag verwijzen naar dit artikel op onze Kennisbank. En mocht je het fijn vinden, dan kan ik ook altijd nog even voor je kijken of de activatie wel goed is gegaan. Zou jij in dat geval nog je profiel in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@P3rac 

Welkom op de community van KPN.

Ik begrijp uit je reactie/vraag dat je momenteel in het buitenland bent, maar dat je dus geen gebruik kunt maken van de KPN simkaart, omdat deze waarschijnlijk niet goed geactiveerd is.

Via de community van KPN kunnen helaas geen simkaarten meer geactiveerd worden.
Hiervoor dien je in contact te treden met de klantenservice van KPN, en dat kan vanuit het buitenland op de volgende manieren:

De telefonisch klantenservice is bereikbaar:

• Maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag en feestdagen gesloten, behalve bij storingen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 24, 2025

Goedemorgen ​@P3rac , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Het activeren van jouw prepaid simkaart doe je als volgt;

1. Doe de simkaart in je telefoon en zet hem aan 
  2. Voer de standaardpincode van je simkaart in: 0000
  3. Bel of sms naar een willekeurig telefoonnummer
  4. Je simkaart wordt nu automatisch geactiveerd

Hiervoor is verbinding met een Nederlands mast wel noodzakelijk. Daarom raden wij aan om een simkaart in Nederland te activeren. Je kunt jouw simkaart alleen activeren in Nederland. Ga je naar het buitenland? Zorg dan dat je jouw simkaart activeert vóór vertrek. Activeren vanuit het buitenland is niet meer mogelijk. Voor meer informatie wil ik je graag verwijzen naar dit artikel op onze Kennisbank. En mocht je het fijn vinden, dan kan ik ook altijd nog even voor je kijken of de activatie wel goed is gegaan. Zou jij in dat geval nog je profiel in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!