Skip to main content

Het komt regelmatig voor dat, als ik bepaalde nummers bel, dat bij het overgaan de oproep al verbroken wordt. Als ik klaag, jullie zijn niet te bereiken, krijg ik als antwoord: dan ben jij dat nummer dat vaak gebeld heeft en weer ophangt. Ik probeer met met vaste lijn en dan lukt het wel. Heel irritant.

Hoi @Jaone, welkom op het forum! Dat is lastig telefoneren zo. Heb je dit echt met specifieke telefoonnummers, onafhankelijk van waar je op dat moment vandaan belt? Of ervaar je dit juist op specifieke locaties en kan je hetzelfde nummer soms wel en soms niet bereiken?

Als het echt om specifieke telefoonnummers gaat, weet je ook bij welke provider die nummers zitten? Vul verder ook je forumprofiel in, dan kan ik hier meekijken.


Het is meestal als ik thuis ben, het bereik is gewoon slecht.

 


Het gaat hier om het 06-nummer dat je in je profiel hebt gezet, Jaone? Want daarop vind ik geen abonnement bij ons. Op postcode en huisnummer wel, maar om hier naar te kunnen kijken moet ik wel weten met welk nummer dit speelt. Zou je dat in je forumprofiel willen aanpassen/aanvullen? Laat even weten als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee.


Excuses, cijfertje verkeerd in mobiele nummer, is nu aangepast


Top, dank je wel. Ik heb gekeken en ik zie dat we op jouw adres binnenshuis geen dekking verwachten op de 2100 3G frequentieband, en op de 1800 4G frequentieband. Als dat nou net degenen zijn die jouw toestel gebruikt bij het bellen, dan kan het gebeuren dat de verbinding wegvalt. De overige frequenties (2G, 900 3G en 800 4G) zouden wel goed moeten zijn evenals buitenshuis op jouw adres. Ervaar je dat ook zo? Dat het buiten, of ook op bepaalde plekken in huis, beter gaat? Als dat het geval is, dan kunnen we hier op het moment helaas niets aan doen. Het kan zijn dat in de toekomst door verdere aanpassingen ins ons mobiel netwerk, of aanpassingen in jouw omgeving, het bereik beter wordt.

Als je ook rondom je huis problemen ervaart, dan kunnen we nog even verder kijken. Om dan wat dingen uit te sluiten wil ik je vragen het volgende te testen:

  • stop je simkaart eens in een ander toestel, kun je dan wel goed bellen?
  • met de simkaart van dat andere toestel in jouw telefoon, ervaart die dan ook problemen, of gaat dat wel goed?
  • heb je ook problemen met mobiel internet?
  • als je de telefoon vastzet op 2G (onder netwerkinstellingen) ervaar je dan ook nog wegvallende gesprekken?

Â