Skip to main content

Aan wie het aangaat,

Ik hoop dat dit bericht je goed vindt.

Ik schrijf u om formeel een bezorgdheid te uiten over een recente factuur die ik van KPN heb ontvangen. Tijdens mijn verblijf in Nederland stond ik onder de tijdelijke beschermingsstatus die werd verleend aan personen uit Oekraïne vanwege de aanhoudende oorlog. Gedurende deze tijd sloot ik een mobiel contract met KPN voor mezelf en mijn vrouw.

Helaas heeft de IND onze tijdelijke beschermingsstatus niet verlengd en moesten we terugkeren naar Oekraïne. Na ons vertrek heb ik contact opgenomen met KPN om de annulering van onze contracten aan te vragen, waarvan ik begreep dat ze waren verwerkt.

Na de annulering ontving ik echter een eindrekening van € 265,70 als eenmalige betaling. Ik werd niet van tevoren op de hoogte gebracht van deze kosten en was verrast deze te ontvangen na de annulering van ons contract.

Aangezien we niet langer in Nederland wonen en onder moeilijke omstandigheden naar Oekraïne zijn teruggekeerd, verzoek ik KPN respectvol om te overwegen af te zien van dit openstaande bedrag. We proberen ons momenteel te herstellen in Oekraïne en zijn niet in een financiële positie om deze onverwachte kosten te betalen.

Ik zou uw begrip en steun in deze kwestie zeer op prijs stellen. Bevestig ook dat onze contracten volledig zijn beëindigd en dat er geen verdere betalingen nodig zijn.

Aan wie het aangaat,

Ik hoop dat dit bericht je goed vindt.

Ik schrijf u om formeel een bezorgdheid te uiten over een recente factuur die ik van KPN heb ontvangen. Tijdens mijn verblijf in Nederland stond ik onder de tijdelijke beschermingsstatus die werd verleend aan personen uit Oekraïne vanwege de aanhoudende oorlog. Gedurende deze tijd sloot ik een mobiel contract met KPN voor mezelf en mijn vrouw.

Helaas heeft de IND onze tijdelijke beschermingsstatus niet verlengd en moesten we terugkeren naar Oekraïne. Na ons vertrek heb ik contact opgenomen met KPN om de annulering van onze contracten aan te vragen, waarvan ik begreep dat ze waren verwerkt.

Na de annulering ontving ik echter een eindrekening van € 265,70 als eenmalige betaling. Ik werd niet van tevoren op de hoogte gebracht van deze kosten en was verrast deze te ontvangen na de annulering van ons contract.

Aangezien we niet langer in Nederland wonen en onder moeilijke omstandigheden naar Oekraïne zijn teruggekeerd, verzoek ik KPN respectvol om te overwegen af te zien van dit openstaande bedrag. We proberen ons momenteel te herstellen in Oekraïne en zijn niet in een financiële positie om deze onverwachte kosten te betalen.

Ik zou uw begrip en steun in deze kwestie zeer op prijs stellen. Bevestig ook dat onze contracten volledig zijn beëindigd en dat er geen verdere betalingen nodig zijn.

De tijdelijke richtlijn is nog steeds actief, of was u derdelander ?
U kunt uw bericht en bewijs naar dit formalier sturen:
Klacht doorgeven | KPN

De tijdelijke bescherming is voor ons niet meer geldig, IND gaf de reden aan dat we sinds we buiten de EU reisden, niet langer onder de tijdelijke bescherming in Nederland vallen.

Daarom moesten we Nederland verlaten.

Sindsdien had ik contact opgenomen met KPN en gevraagd om het contract te annuleren. Ik kreeg een e-mail met de vraag om een bewijs van uitschrijving van Gemente. ik heb dat document ook ingediend en mijn contact werd geannuleerd. daarna ontving ik deze rekening waarop een eenmalige betaling staat.

Ik was me hier niet eerder van bewust.

Hi ​@Aadarsh, wat een rotsituatie zo 😕 Opnieuw een bestaan opbouwen in Oekraïne zal al lastig genoeg zijn zonder een onverwachte hoge factuur.

Je geeft aan dat je bewijs hebt gemaild, heb je vervolgens ook een bevestiging gekregen dat dit bewijs goed is gekeurd? Het kan zijn dat je toch niet helemaal het juiste document hebt verzonden, of dat er nog bepaalde informatie mist. Als dat het geval is, kan je opzegging niet worden doorgevoerd als emigratie, maar wordt het een normale opzegging en dan is er sprake van een afkoopsom. Daarom denk ik dat ze toch niet alle benodigde informatie ontvangen hebben.

Ik zie dat bnh je al een link naar het klachtenformulier heeft gestuurd, maar wil je daarnaast ook aanraden om via het emailadres waar je het bewijs naar toe hebt gestuurd, na te vragen wat voor informatie er nog mist. Zodat je dat alsnog op kunt sturen!

@Maja van KPN 

Hallo,

Zoals ik eerder al zei, had ik bewijs van de registratie van de gemente en ook de beslissingsbrief van de IND naar de kpn gestuurd. En ik geloof dat het contact daarna is beëindigd. Maar de rekening kwam nadat de contractbeëindiging informatie bevatte over de eenmalige betaling.

Ah, dat klinkt toch wel als goede documenten ​@Aadarsh. Via de community hebben we dit verder niet inzichtelijk, ik kan dus ook niet voor je nagaan waarom het dan toch niet geaccepteerd lijkt te zijn. Daarom wil ik je nu toch aanraden om nogmaals naar dit mailadres te mailen. Op die manier krijg je contact met de juiste afdeling, waar ze je wel uit kunnen leggen waarom dit niet goed is gegaan!

Reageer