Skip to main content

Afgelopen december hebben wij een telefoon abonnement afgesloten bij kpn voor mijn 12 jarige dochter. Alles lekker makkelijk bij kpn. Zij had een andere abonnement bij Ben lopen tot 1-2-2020 en zou graag het nummer willen overnemen naar kpn.

Ik als vader ben gaan bellen met kpn en werd zoals altijd behulpzaam geholpen door een jonge dame aan de andere kant van de lijn. Alles was duidelijk wat er besteld was en het was heel duidelijk dat dit ging om een abonnement voor mijn 12 jarige dochter. Dit heb ik meerdere keren vermeld aan de jonge dame. 

 

De telefoon is geleverd en iedereen is blij. Nou kreeg ik van de week de rekening van haar telefoon abonnement op de mail die blijkbaar al was geactiveerd vanaf het moment dat de telefoon binnen gekomen is. Dit inplaatst vanaf het moment dat was afgesproken 1-2-2020.

 

Ik meteen in de telefoon bellen naar kpn. Na meer dan 45 min aan de telefoon kwam de jonge man met een helder moment. Of ik geen sms had gekregen van kpn na het bestellen van het nieuwe abonnement voor mijn dochter. Nee dus die had ik niet gekregen, maar mijn dochter op haar over te nemen nummer. Wij hadden dus op dit smsje moeten reageren. Doordat we niet gereageerd hebben op de sms lopen de kosten op tot ongeveer €100,-. Ergens baal ik hier enorm van en aan de andere kant ben ik blij dat ze niet overal op klikt wat ze binnen krijgt.

 

Ze konden dus niks meer voor mij betekenen. Nou is de vraag:

Kan je een meisje van 12 hier verantwoordelijk voor houden als kpn zijnde. 

Hoi @rpdhaan . Welkom op het forum.

Hoewel ik mij de situatie levendig kan voorstellen, en dit natuurlijk érg vervelend is, ligt de verantwoordelijkheid bij jou. Ik wil daarmee zeker niet met een moreel vingertje wijzen. Dit had mij ook kunnen overkomen maar KPN gaat er van uit dat volwassenen het overzicht hebben bij het afsluiten en beheer van de abonnementen. . Dat kan ik helaas niet anders maken. 


Hoewel ik mij de situatie levendig kan voorstellen, en dit natuurlijk érg vervelend is, ligt de verantwoordelijkheid bij jou.

Dat is toch raar want…

Dit inplaatst vanaf het moment dat was afgesproken 1-2-2020.

...en dan zou dat dus ergens genoteerd moeten staan.

 

@rpdhaan,

Heb jij een bevestiging van die aanvangsdatum van het contract?

Wat stond er dan in dat smsje?

 

@Erwin_, gaat het dan überhaupt nog lukken om per 1-2-2020 dat nummerbehoud te realiseren?


@rpdhaan en @wjb : Ik vermoed dat er een nieuwe nummer is aangemaakt. Maar dat is een aanname. Ik heb me in mijn antwoord beperkt tot de vraag over verantwoordelijkheid maar dat is misschien een beetje kortzichtig. Mocht er nog onduidelijkheid zijn over het verdere verloop wil ik dat uiteraard graag voor je uitzoeken

Kun je in dat geval je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Graag het mobiele nummer waar het om gaat in het opmerkingen veld vermelden.

 


Hoi @wjb, @Erwin_ 

Bedankt in elk geval voor een reactie.

Doordat er geen reactie op het verstuurde sms-je van kpn op t nummer van mijn dochter gekomen vanuit onze kant. Is het contract in gegaan vanaf het moment dat de tel bij ons is aangekomen. Het was zeker bekend dat t om een telefoon met nummer overname ging en dat de ingangs datum 1-2 was. 

Het nummer konden we waarschijnlijk niet meer meenemen doordat er een te korte tijd tussen zat. Dit hebben we dus ook maar zo gelaten om verdere uitdagingen uit de weg te gaan.

Er zijn zoals je ziet genoeg sms-jes vanuit kpn gekomen om alles mogelijk te maken. Ik wist trouwens niet dat ze er 3 verstuurd hadden.

Ze hadden me misschien een mail kunnen sturem omdat t gaat om een minder jarige, maar goed het is wat t is.


Ik heb je een privébericht gestuurd, @rpdhaan . Kun je daar op reageren?


Voor de meelezers: Via een privéconversatie hebben we samen een afspraak gemaakt over een gedeeltelijke tegemoetkoming. @rpdhaan houdt mij op de hoogte of de creditering op de volgende factuur staat. Zo niet, herstel ik dat uiteraard.

@rpdhaan Mocht je mij in de toekomst nodig hebben, weet je me te vinden.Â